Renault vrea să „sară” două generații de mașini electrice, pentru a prinde chinezii din urmă

Da mai departe!

Luca de Meo, CEO al Renault, este atât de încrezător în munca pe care o fac inginerii pe care i-a trimis în China să învețe cum se construiesc mașinile electrice bazate pe software, încât susține că următoarea generație pe care o va lansa va include două generații într-una și va recupera decalajul dintre Europa și China.

Primul pariu cu mașinile electrice făcut de Luca de Meo a fost pierdut, pentru moment, din cauza unei evoluții imprevizibile a pieței, dar și din cauza unor posibile erori strategice.

Chiar și așa, Renault a reușit să revină în joc cu a doua generație de mașini electrice, de la Megane E-Tech, la Scenic E-Tech, iar acum este în plin proces de lansare a celei de-a treia generații, dacă admitem că R5 și R4 formează o generație nouă. După ele, se pregătește însă o mașină care nu mai este atât de sofisticată din unele puncte de vedere, dar care aduce la Renault o nouă platformă bazată pe software.

Este vorba despre Twingo, prima mașină electrică accesibilă a mărcii franceze. Odată cu ea se orprește, cel puțin teoretic, calendarul generațiilor actuale pentru că Renault intră într-o nouă fază de dezvoltare.

La Paris, Renault a prezentat conceptul Embleme, o mașină cu totul specială, nu doar din punct de vedere al designului, ci și pentru că versiunea de serie va primi cele mai noi soluții dezvoltate de echipa Renault împreună cu partenerii din China pe care francezii i-au angajat. Vorbim despre o platformă complet nouă, care aduce atât o scurtare a timpului de dezvoltare, cât și o reducere substanțială, de 40%, a costurilor de producție.

Luca de Meo a declarat că primul model care va folosi platforma va fi unul compact, care va fi lansat în 2028. Tehnologiile preluate de la chinezi vor permite un consum de 12 kWh/100 km și intrarea pe deplin în era Software Defined Vehicle.

„Până în 2028, datorită platformei noastre revoluționare de segment C de generație următoare, vom ajunge din urmă cu cei mai buni jucători chinezi în materie de produse și costuri, într-un mediu european”, a spus Meo la evenimentul aniversar al diviziei Ampere.

Pe lângă setările de aerodinamică, o nouă generație de motoare electrice, noi baterii și un nou pachet de chip-uri care să controleze întreg sistemul sunt argumentele cu care Renault încearcă să ajungă acolo unde astăzi sunt chinezii.

Renault a intrat în zona electrică cu primele sale mașini într-un moment în care celelalte mărci europene încă experimentau, dar prima generație ZOE, Fluence ZE, apoi Twingo, nu au fost suficiente pentru ca marca franceză să se impună pe această piață.

Astăzi, modelele electrice din gamă sunt dezvoltate pe vechile platforme CMF-CD EV (Megane E-Tech și Scenic E-Tech) respectiv CMF – BEV (Renault 5 și Renault 4), dezvoltate împreună cu Nissan și rebotezate AmpR Medium și AmpR Small, după separarea de facto de japonezi. O versiune modificată a platformei CMF-B va fi folosită și pentru Twingo și pe modelul Nissan înrudit.

Dar mai departe de acestea, Embleme și celelalte modele care vor urma vor beneficia de noua platformă. „Dacă mă cunoașteți puțin, ori de câte ori pun ceva pe o scenă, tind să o fac la sfârșit”, a explicat șeful Renault viitorul lui Embleme, dând astfel de înțeles că modelul de serie va fi foarte apropiat de concept, chiar dacă acesta a venit la salon cu propulsie fuel-cell.

Un dintre noutățile modelelor electrice ale Renault este introducerea bateriilor LFP, care vor contribui la reducerea costurilor, chiar dacă performanțele acestora sunt ceva mai slabe.

Așa cum a explicat Renault, vor fi oferite în paralel baterii NMC și LFP, pentru a satisface toate opțiunile clienților. Odată cu viitoarea platformă, chimia bateriilor va evolua și mai mult, pentru că Luca de Meo va introduce noi tehnologii care să permită atât densități mari de energie, cât și costuri reduse. În mare, este vorba despre baterii fără cobalt, care vor oferi Renault și o poziție favorabilă din punct de vedere politic, prin renunțarea la metalele rare.

Apoi, după 2030, ar urma bateriile solid-state, care deocamdată sunt în stadiu de cercetare până și la cele mai avansate companii, cum este Toyota.

Related posts