Break-ul Subaru Outback sărbătorește cea de-a 30-a aniversare, însă retragerea sa din Japonia este iminentă. Outback, derivat din modelul Legacy, este prezent în America de Nord încă din 1994, iar Subaru marchează aniversarea de 30 de ani a acestuia… în Japonia. Elementele STI Performance sunt incluse.
Pe Tărâmul Soarelui Răsare, modelul tehnic nu va împlini 30 de ani decât anul viitor, având în vedere că varianta JDM a Legacy Grand Wagon a sosit în 1995, la un an după versiunea americană. În 2024, Legacy Outback primește o ediție specială înainte de a fi retras din producție.
Nu este vorba doar de aplicarea unui emblem, ci de îmbunătățiri notabile ale suspensiei. Legacy Outback 30th Anniversary Edition are amortizoare frontale Hitachi Astemo SFRD (Sensitive Frequency Response Damper) reglate de STI. În spate, amortizoarele standard au fost, de asemenea, modificate de Subaru Tecnica International pentru a oferi un plus de performanță fără a compromite confortul, sau cel puțin așa susțin producătorii.
Pentru a se diferenția de un Legacy Outback obișnuit, Subaru adaugă numeroase accente negre pe caroseria robustă. Aspectul întunecat se extinde și la jantele de 18 inci, cu un finisaj mat negru. În spate, există o placă specială cu inscripția „STI Performance” sub sigla Outback neagră. În interior, modelul are tapițerie din piele și un logo supradimensionat „30th Anniversary” argintiu brodat pe pielea neagră de pe ușile din față, deși acesta pare oarecum nepotrivit.
Subaru Japonia va produce doar 500 de unități și acceptă comenzi până pe 10 noiembrie. Dacă cererea va depăși oferta, se va organiza o loterie pentru a decide cine va putea cumpăra mașina. Timpul este limitat pentru Legacy Outback în Japonia, unde comenzile se vor încheia la sfârșitul lunii martie 2025, dar ar putea fi și mai devreme dacă cererea va fi suficient de mare pentru producția rămasă.
În Statele Unite, Outback continuă să fie popular, chiar dacă modelul de a șasea generație este prezent din 2019. Până în septembrie 2024, livrările au crescut cu 2,8%, ajungând la 126.333 de unități. Din păcate, nu același lucru se poate spune despre sedanul Legacy, a cărui cerere a scăzut cu 25,4%, totalizând 14.642 de mașini în primele nouă luni ale anului. Acest lucru face ca Outback să fie de aproximativ opt ori și jumătate mai popular. Sedanul se apropie de sfârșit, iar Subaru va încheia producția acestuia după anul model 2025.