BMW XM nu prea se vinde. Situația este atât de disperată încât acest SUV ar putea deveni cel mai slab model al bavarezilor din punct de vedere al vânzărilor. În al treilea trimestru, vânzările modelului au scăzut cu 30,7 % și ca să vă faceți o idee, se vinde chiar mai prost decât BMW Z4.
BMW XM a avut o viață dificilă de când producția a început în decembrie 2022. Vânzările SUV-ului de performanță au fost lente, iar această tendință a continuat și în al treilea trimestru al acestui an. În acele trei luni, producătorul auto a vândut doar 307 SUV-uri XM, o scădere de 30,7% comparativ cu același trimestru de anul trecut, când a vândut 443 de exemplare.
Acest lucru este deosebit de remarcabil în contextul altor modele BMW care se vând lent. De exemplu, producătorul bavarez a vândut 543 de Z4 în acest trimestru, ceea ce face ca XM să fie mai puțin popular decât un roadster cu două locuri, un segment cunoscut pentru volumele mici de vânzări. Desigur, vânzările Z4 au crescut cu aproape 64%, dar asta înseamnă doar o creștere de 212 unități.
Totuși, știrea despre XM nu este atât de notabilă în contextul mai larg al vânzărilor BMW, care sunt în scădere la nivelul tuturor mărcilor sale. Vânzările de autoturisme au scăzut cu 5%, SUV-urile au înregistrat o scădere de 8,5%, iar brandul Mini a avut o scădere impresionantă de 33% față de același trimestru al anului trecut. Modelul emblematic al BMW, Seria 3, a înregistrat o scădere de 13,7%, în ciuda unei actualizări recente. Nu sunt vești bune.
Cifrele de la începutul anului până acum sunt mai puțin șocante. Per total, compania este în scădere cu doar 2,1% comparativ cu anul trecut, ceea ce reprezintă o diferență de doar 5.740 de mașini.
Vânzări T3 | Schimbare
BMW America de Nord | 83.412 unități | -9,2%
Câteva modele, precum Z4, au înregistrat creșteri semnificative în procente. Seria 5 a crescut cu 44,7%, Seria 2 a crescut cu 25,6%, iar X4 a înregistrat o creștere de 41,8% comparativ cu T3 anul trecut. În mare parte, însă, lucrurile sunt în scădere. Fiecare model Mini a înregistrat o scădere a vânzărilor. Countryman, liderul său de vânzări, a scăzut cu 16,4%. Cel mai mic declin l-a înregistrat Cooper S hardtop, cu o scădere de doar 3,3%.
Așadar, să sperăm că mulți oameni decid să-și facă cadou un BMW cu acele funde gigantice pentru sărbători. Brandul are mult de muncă dacă speră să încheie 2024 pe o traiectorie ascendentă.