Faraday Future lansează un nou brand ieftin pentru a oferi vehicule electrice accesibile – dacă va obține finanțare de la investitori. Faraday X planifică lansarea a două modele, FX 5 și FX 6, la prețuri accesibile.
Eșecurile companiei Faraday Future sunt bine cunoscute, dar asta nu a împiedicat compania să anunțe planuri pentru un nou brand de masă. Numit Faraday X (FX), acesta are ca scop să devină „Toyota erei AIEV [Vehicule electrice cu inteligență artificială].”
Lăsând la o parte ironiile, compania a anunțat planurile pentru două modele numite FX 5 și FX 6. Primul este „așteptat” să coste între 20.000 și 30.000 de dolari, în timp ce al doilea ar trebui să aibă prețuri cuprinse între 30.000 și 50.000 de dolari. Ambele modele sunt planificate să fie oferite cu propulsie electrică și extinsă pentru autonomie.
Deși Faraday dorește să înceapă producția până la sfârșitul anului 2025, acest lucru este „sub rezerva asigurării finanțării necesare.” Totuși, având în vedere vânzările slabe ale modelului FF 91 și dezvoltarea sa chinuită, acest lucru pare o provocare dificilă. Cu toate acestea, compania a „stabilit relații cu patru producători chinezi, a încheiat deja două acorduri-cadru strategice și două memorandumuri de înțelegere și lucrează la finalizarea acordurilor definitive cu fiecare dintre ei pentru a promova pe deplin vehiculele AIEV cu autonomie extinsă în SUA.”
Faraday Future nu a oferit prea multe detalii concrete, dar a descris FX 5 drept un „AIEV sportiv, cu spațiu mare,” destinat „oricărui om muncitor, ajutându-l să echilibreze atât munca, cât și viața.” Pe de altă parte, FX 6 este un „AIEV de lux, extra-mare, pentru familie.”
Chiar dacă poate nu ar trebui să îți faci mari speranțe, compania a anunțat planuri pentru un concurs de design al logo-ului FX și a spus că va consulta fanii despre schimbarea simbolului bursier din FFIE în FFAI. În această notă, scurta declarație de presă a companiei a menționat inteligența artificială de peste 50 de ori, iar investitorii aparent nu sunt impresionați de acest limbaj, deoarece acțiunile au scăzut cu peste 8% la momentul redactării acestui articol.