NTSB încă investighează cauza exactă a incendiului din California, dar acum știm mai multe detalii despre ce a dus la acesta și ce a fost necesar pentru a-l stinge. Un camion electric camion Tesla Semi în flăcări închide drumul timp de 15 ore și stingerea consumă 190 de tone de apă.
Accidentele se întâmplă zilnic și deseori includ camioane de mare tonaj și remorci. Luna trecută, pentru prima dată, un Tesla Semi a avut un accident și a ars complet. Acum, NTSB are un raport inițial despre ce s-a întâmplat și este uimitor să ne gândim la ce a fost nevoie pentru a stinge incendiul.
Inițial, a fost clar că a avut loc un incendiu, că semi-camionul a ars complet și că șoferul a scăpat nevătămat. Camionul a fost singurul vehicul implicat și drumul a fost închis timp de câteva ore.
Raportul NTSB spune că accidentul a avut loc la ora 3:13 dimineața și că șoferul a ieșit de pe carosabil spre dreapta și a lovit două obiecte. Primul a fost un delimitator pe un stâlp de oțel, iar al doilea a fost un copac cu diametrul de aproximativ 30 cm. După aceea, camionul s-a oprit lângă alți câțiva copaci. Incendiul bateriei a izbucnit abia după accident, nu înainte.
Odată ce a început, pompierii au avut nevoie de aproximativ 200 de tone de apă și între 14 și 15 ore pentru a se simți în siguranță să redeschidă drumul. Monitoarele termice au indicat o temperatură maximă de aproximativ 540 °C.
Pentru a pune aceste cifre în perspectivă, gândiți-vă la asta: atâta apă ar umple un rezervor de aproximativ 2,4 metri înălțime și 10 metri circumferință. 1.000 de grade Fahrenheit sunt suficient de fierbinți pentru a topi aluminiul și de patru ori mai mare decât temperatura necesară pentru a provoca arsuri de gradul patru. Nu este de mirare că pompierii au stropit zona din jurul incendiului cu substanțe retardante de foc pentru a împiedica răspândirea acestuia.
Este de remarcat că încă nu știm câteva detalii. Ce a cauzat ca șoferul să iasă de pe drum? Au existat circumstanțe externe care au dus la accident? Ce anume a deteriorat bateria într-atât încât să izbucnească în flăcări? Un ultim punct menționat de NTSB este că șoferul Tesla nu folosea sisteme de conducere automată în momentul accidentului. Vom reveni cu actualizări pe măsură ce aflăm mai multe.