Cu modele precum Atto 3, Seal şi Dolphin, constructorul chinez a marcat recent o piatră de hotar importantă. BYD susține că a trecut de un milion de mașini electrice vândute.
Brandul chinez, a cărui divizie de automobile a fost înfiinţată în 2003, după ce compania BYD a devenit unul dintre marii producători de baterii pentru smartphone-uri, a mers înainte: primul model hibrid, F3 DM, comercializat doar în China, a fost prezentat la Salonul Auto de la Geneva 2008. De asemenea, lansarea platformei electrice care utilizează Bateria Blade, realizată din fosfat de fier litiu (Lfp), datează de acum doar 3 ani. O baterie adoptată de toate modelele de ultima generaţie, Atto 3, Seal si Dolphin.
Mixul dintre preţuri accesibile şi tehnologii avansate răsplăteşte BYD, care a depăşit pragul de un milion de vânzări de vehicule electrice în cursul anului, după o lună august record, în care au fost vândute 145.627 de vehicule electrice, un număr care se ridică la 373.082 de maşini, dacă sunt luate în considerare toate modelele electrificate.
Hibrizii plug-in reprezintă ponderea cea mai mare a exploziei, cu o creştere de 73% faţă de august 2023. Ponderea maşinilor vândute în străinătate în această lună a fost de 31.451 de unităţi, o creştere de 26% anual şi de 5% faţă de până în iulie, în timp ce, dacă luăm în considerare primele 8 luni ale anului, producătorul auto chinez a vândut aproape 265.000 de vehicule în străinătate, datorită extinderii pe noi pieţe.
Între timp, producătorul a demarat deja o fabrică de producţie europeană, în Ungaria, cu o capacitate anuală de 175.000 de vehicule şi nu şi-a ascuns dorinţa de a deschide o a doua fabrică, cu atât mai mult după impunerea de către UE a unei taxe de import de 17%.