Audi a raportat un profit în scădere substanțială, pe fondul declinului vânzărilor mărcii în primul trimestrul al acestui an, dar cu o magnitudine mult mai mare, decât se aștepta toată lumea.
Veniturile Audi în primul semestru al anului au scăzut cu 9,5%, la aproape 31 miliarde euro, fiind cu aproximativ 3 miliarde euro mai mici decât în urmă cu un an. Scăderea s-a amplificat, însă, la nivelul profitului operațional, unde cele aproape 2 miliarde euro raportate reprezintă o scădere foarte mare, de 42%, adică un minus de 1,4 miliarde euro.
Din acest motiv, marja operațională a ajuns în această primă jumătate de an la 6,4%, un nivel mai mic decât cel înregistrat de multe mărci de volum, fiind cu 3,6 puncte procentuale mai mic decât valoarea din 2023, când era raportată o marjă de 10 procente.
Profitul net al Audi s-a redus și el în consecință, cu 34%, la 2,1 miliarde euro, de la 3,2 miliarde cât era în primul semestru din 2023.
Compania spune că în al doilea trimestru a reușit o stabilizare financiară și mizează pe lansarea lui A5 (fostul A4), ce va fi urmat de A6 e-tron în scurt timp.
„Audi lucrează cu hotărâre la performanța sa financiară”, spune CFO-ul Jürgen Rittersberger. „Suntem într-un an de tranziție. Ne-am îmbunătățit în al doilea trimestru, dar avem încă un drum dificil în față.”
Vânzările Audi au scăzut în cele șase luni care au trecut, însă declinul nu a fost atât de mare. Cu un total de 843.991 autoturisme vândute, rezultatul a fost cu -8,2% mai mic decât cel de anul trecut.
Toate piețele importante ale mărcii au înregistrat scăderi, începând cu piața de origine, Germania, unde vânzările au fost mai mici cu 18%, SUA, cu -14,2%, China, cu -1,9%, Europa lărgită, cu -9,7%.
Audi, împreună cu mărcile Bentley, Lamborghini și Ducati, fac parte din grupul de mărci Progressive al VW Group, rezultatele raportate fiind însă generate în special de evoluția mărcii Audi.
Bentley a raportat un profit operațional de 261 milioane lei în semestrul 1, cu o marjă de 18,8%, Lamborghini a reușit să genereze un profit operațional de 458 milioane de euro, cu o marjă de 28,2%, iar Ducati a înregistrat un profit de 92 milioane de euro, cu o marjă de 15,1%.
Anul trecut, în septembrie, CEO-ul Audi, Markus Duesmann, a fost înlocuit de șefii VW Group cu Gernot Dollner, din cauza ratării mai multor ținte, inclusiv cele legate de finalizarea software-ului necesar lansării noilor modele.