Brandul Volkswagen, care se lupta cândva cu Toyota pentru titlul de cea mai populară marcă din lume, a pierdut lupta în China, pe ceea ce era cu doar câțiva ani în urmă cea mai mare piață a mărcii, în fața unei companii locale.
Volkswagen a vândut în prima jumătate de an 1,2 milioane de vehicule în China, în primele șase luni ale acestui an, dar volumul a fost obținut din însumarea vânzărilor celor două parteneriate pe care brandul le are cu FAW și SAIC, două companii locale cu care germanii colaborează de foarte mulți ani.
Chiar și așa, din două structuri diferite, VW nu a mai reușit să depășească principalul rival, BYD, care s-a instalat confortabil pe primul loc pe piața chineză, însă de anul trecut. În intervalul ianuarie – iunie, BYD a vândut 1,6 milioane de vehicule, acoperind întreaga gamă de propulsii, electrice și hibrid, fără ca vreuna dintre companiile rivale chinezești să poată să egaleze prea curând peroformanța.
Următoarea marcă locală a fost în această jumătate de an Chery, cu un milion de vehicule vândute, depășind la o distanță destul de mică, de aproximativ 100.000 de vehicule, Geely, și la o distanță ceva mai mare Changan. Cele două parteneriate ale VW s-au situat, dacă le contorizăm separat, pe locurile 5 și 6, cu 754.000 (FAW) și, respectiv, 512.000 (SAIC).
Tesla este a doua marcă non chineză, după VW, care a reușit să intre în Top 10, însă vânzările sale nu mai sunt la fel de ridicate precum în anii anteriori. Cu 426.000 de vehicule vândute, americanii s-au clasat doar pe locul 8. Pe locul 9, se află și Toyota, cu parteneriatul GAC, compania cu care construiește și vinde mașini pe piața chineză, cu 336.000 de vehicule. Toyota mai are un alt parteneriat cu FAW, cu care a vândut 308.000 vehicule, depășind astfel Tesla.
În total, China a vândut în primul semestru 14 milioane de vehicule, cu 4,9% mai multe decât anul trecut, potrivit datelor publicate de asociația constructorilor de automobile din China. Segmentul de vehicule electrice și PHEV (care formează împreună New Energy Vehicles – NEV) a înregistrat un volum de 4,9 milioane de vehicule, o creștere mare, de 32% față de anul trecut, urcând la nu mai puțin de 35,2% din totalul pieței auto locale.
Primele 10 cele mai mari companii chinezești au vândut 85% din volumul total de mașini, respectiv 12 milioane de vehicule, cu 6,3% mai multe decât anul trecut.
Mărcile germane au vândut împreună 1,9 milioane de vehicule, în cele șase luni, iar mărcile japoneze, 1,4 milioane de unități. Mărcile americane și cele franceze au scăzut în acest an cu aproape 20% fiecare.