Autoritatea pentru concurenţă din Germania şi-a dat luni acordul pentru înfiinţarea unei companii mixte între grupul Volkswagen şi producătorul american de vehicule Rivian Automotive, transmite Reuters.
”Nu există probleme serioase de concurenţă” legate de formarea unei companii mixte între cei doi producători de automobile, a declarat Andreas Mundt, şeful autorităţii, Bundeskartellamt, într-un comunicat.
Rivian şi-a asigurat în luna iunie o investiţie de până la 5 miliarde de dolari de la Volkswagen, investiţia iniţială urmând să fie de 1 miliard de dolari, sub forma unui bilet convertibil, care ar putea fi convertit în acţiuni Rivian la sau după 1 decembrie.
Cele 4 miliarde de dolari suplimentare sunt aşteptate până în 2026 şi includ alocarea a câte 1 miliard de dolari în 2025 şi 2026 şi alte 2 miliarde de dolari în 2026, legate de o companie mixtă pentru a crea arhitectură electrică şi tehnologie software, potrivit unui comunicat al producătorilor auto care a anunţat planurile de colaborare.
Acordul va ajuta pe Rivian în călătoria sa de a realiza un flux de numerar pozitiv, a declarat atunci CEO-ul şi fondatorul Rivian, RJ Scaringe.
El a menţionat că se aşteaptă ca noul capital să susţină compania să crească producţia SUV-urilor R2 mai mici la fabrica sa din Normal, Illinois, începând cu 2026, precum şi producţia platformei EV de dimensiuni medii la o fabrică din Georgia, unde Rivian a întrerupt construcţia la începutul acestui an.
”Credem că oportunitatea care urmează este semnificativă. Această înţelegere este posibilă deoarece ne concentrăm pe integrarea verticală a arhitecturii noastre de reţea, a topologiei, a V-CPU-urilor şi a platformelor software asociate”, a spus el.
”Am vorbit despre importanţa acestor platforme în trecut şi despre cât de dificil este să le replicăm.”
Este aşteaptat ca Volkswagen să folosească arhitectura electrică şi software-ul Rivian pentru vehicule începând cu a doua jumătate a deceniului, potrivit lui Scaringe.
Compania mixtă nu include tehnologii de baterie, platforme de propulsie a vehiculelor, sisteme de înaltă tensiune sau autonomie şi hardware electric.
Scaringe a spus că societatea mixtă aşteptată va fi condusă de un grup management ”echilibrat”, inclusiv doi co-CEO, Rivian numind conducerea tehnică, iar Volkswagen numind un director de operaţiuni.
Finalizarea companiei mixte este aşteptată în trimestrul al patrulea al acestui an, potrivit directorului financiar al Rivian, Claire McDonough.
Volkswagen va fi al doilea producător de automobile care va lua o participaţie în compania din California.
Ford Motor a fost printre cei mai mari acţionari ai Rivian, cu aproximativ 12% din acţiuni, alături de Amazon, când Rivian a devenit public în 2021.
Producătorul de automobile din Detroit a părăsit Rivian în 2023, după ce a renunţat la un plan de dezvoltare a vehiculelor electrice împreună cu compania.
Parteneriatul Volkswagen-Rivian vine în timp ce producătorii de automobile schimbă strategiile pe fondul adoptării vehiculelor electrice mai lentă decât se aştepta.