Costul de producție și, implicit, prețul de vânzare al mașinilor electrice pot fi micșorate substanțial, dacă ar fi aplicate câteva măsuri pe care producătorii chinezi le folosesc de mult timp. Soluția a fost anunțată de directorul tehnic al Bosch.
Mathias Pillin, Chief Technology Officer al Bosch, susține că prețul mașinilor electrice produse în Europa ar putea scădea cu circa 30%, dacă companiile ar implementa câteva soluții tehnice. „Trebuie să ne uităm la soluții efective de reducere a costurilor, în loc să dezvoltăm tot felul de piese mici ale motoarelor electrice”, a explicat Pillin, de la Bosch Mobility, potrivit Automotive News.
El este de părere că piața de vehicule electrice ar putea reveni la cote ridicate dacă producătorii s-ar concentra la vectorii de costuri importanți, în special bateria. „Nu puteam influența cât de mare să fie bateria, pentru că asta influențează prețul, dar putem să facem componentele cât mai eficiente”. El a dat exemplu semiconductorii cu carbură de siliciu. „Dacă îi folosești, ai nevoie de mai puțină baterie pentru aceeași distanță”.
Directorul a spus că, în China, producătorii reușesc să scaleze componentele la costuri atractive. „Putem să vindem produse standardizate la foarte mulți clienți, ceea ce duce costurile în jos dramatic”, a mai explicat Mathias Pillin.
Problema prețurilor și, respectiv, a costurilor de preducție pentru vehiculele electrice stă la baza frânării puternice a vânzărilor de automobile electrice în Europa și SUA, unde clienții sunt reticenți în cumpărarea de automobile care sunt mai scumpe cu cel puțin 10.000 de euro, la echivalent de segment, în condițiile în care aceste vehicule vin din start cu alte probleme, cum ar fi autonomia mai mică, rețeaua de încărcare slab dezvoltată, imposibilitatea de încărcare acasă, pentru cei care locuiesc la bloc.
Mărcile de volum din Europa au început deja să dezvolte o nouă generație de vehicule electrice accesibile, cu prețuri sub 25.000 de dolari, însă acestea vor fi preponderent vehicule de segment A, cu prea puțin spațiu și confort pentru a putea fi mașina principală a familiei.
Atât best-sellerul Dacia Spring, cât și rivalii Citroen e-C3 și viitoarele Fiat Grande Panda și VW ID.2, au dimensiuni reduse, de maxim 4 metri, ceea ce le face impracticabile ca mașini de familie, pentru weekenduri și concedii. De asemenea, autonomiile reduse la 300 – 400 km, le face dificil de utilizat pe distanțe lungi, fără să fie nevoie de opriri numeroase pentru încărcare.