Grupul german Mercedes-Benz şi-a redus previziunile privind marja anuală de profit, după vânzările slabe din trimestrul doi din 2024, dar a anunţat vineri că noile modele vor ajuta la depăşirea concurenţei din China în a doua parte a anului, transmit DPA şi Reuters.
Producătorii auto din Germania sunt afectaţi de reducerea cererii pentru vehicule electrice (EV) şi de concurenţa dură din China, cea mai mare piaţă auto din lume.
Mercedes se aşteaptă ca în semestrul doi din 2024 să crească vânzările de vehicule hibride plug-in, pe fondul cererii ridicate din Europa şi SUA. În primul semestru din acest an, vânzările Mercedes pe plan global au scăzut cu 6%, iar pe segmentul EV declinul a fost de 17%.
De asemenea, profitul ajustat din vânzări ar urma să se situeze anul acesta la 10-11%, după ce anterior compania previziona un nivel de 10-12%.
Revizuirea în scădere a estimărilor anuale a dus vineri la un declin de 1,4% al acţiunilor Mercedes-Benz la Bursa de la Frankfurt.
Divizia auto a înregistrat în trimestrul doi din 2024 un profit din vânzări de 10,2%.
Veniturile au scăzut cu 4% în trimestrul doi din 2024, la 36,7 miliarde de euro, în timp ce profitul înainte de dobânzi şi taxe (EBIT) a scăzut cu aproape o cincime, la aproximativ patru miliarde de euro.
Perspectivele economice sunt marcate de incertitudini, a apreciat Mercedes, care se aşteaptă la o îmbunătăţire a cererii în Europa şi în SUA. Totuşi, previziunile privind China sunt „prudente”, pe fondul concurenţei strânse.