Renault și Dacia au inaugurat noua linie de producție construită în fabrica din Tangier, Maroc, acolo unde va începe în scurt timp fabricarea modelului Dacia Jogger. Acesta va pleca definitiv din România, pentru a lăsa loc SUV-urilor Duster și Bigster și, posibil din 2027, noilor modele pregătite de marca Dacia.
Mașinile Dacia Jogger care vor fi vândute începând din această toamnă în Europa vor fi produse în Maroc, și nu la Mioveni, așa cum eram obișnuiți. Decizia de alocare industrială a fost luată cu mult timp în urmă și a condus la o investiție importantă pentru uzina marocană, pentru a fi pusă în funcțiune linia 2 de producție, modernizată.
În acest fel, două dintre modelele Dacia, Sandero și Jogger, vor fi asamblate în nordul Africii de unde vor fi transportate către Europa. Odată cu startul producției lui Jogger, Dacia va lansa acest model și pe piața locală, unde va înlocui în acest fel vechiul model Lodgy.
„Uzina Tangier spune bun-venit unui noi model al familiei Dacia, Jogger. Acest versatil și accesibil vehicul al familiei încorporează povestea de succes a mărcii Dacia în Europa”, a declarat Denis le Vot, CEO al Dacia.
Investiția în linia pe care va fi asamblat Jogger a presupus instalarea a circa 30 de roboți în departamentele de presaj și montaj, dar și pregătirea a circa 2.500 de angajați care vor asambla de acum înainte automobile hibrid, care necesită un nivel mai complex de pregătire.
Odată cu startul producției lui Jogger, uzina din Maroc va ajunge la o rată de integrare locală de 65,5%, generând vânzări din producția internă de componente de aproximativ 2 miliarde de euro.
Marea surpriză pentru noua Dacia Jogger care va fi produsă în Maroc este motorul cu care va fi lansată: un diesel dCi de 1.5 litri și 100 CP, din familia Blue. Acesta va fi vândut însă doar pe piața locală, fără să fie exportat în Europa. Prețul cu care va fi vândut acest diesel este de 17.900 de euro, identic cu ECO-G în România , dar echipamentele standard vor fi mai reduse decât cele din Europa.
Dacia a renunțat la motoarele diesel pentru clienții din Uniunea Europeană, din cauza emisiilor de CO2 ale acestora, care ar fi afectat semnificativ țintele de emisii asumate de producătorii auto conform legislației europene. În locul dieselului sunt oferite două alternative: ECO-G, benzină – GPL, și motorul hibrid, introdus în premieră pe Jogger, preluat apoi și pe Duster 3.
Pentru piața UE, uzina marocană va fi produce motorizarea 140 Hybrid, începând de la sfârșitul acestui an, precum și motorizarea ECO-G, benzină GPL, de 100 CP.
Planul Dacia prevede o producție de aproximativ 120.000 de vehicule Jogger pe an, cu care să asigure cererea de pe toate piețele pe care este prezentă marca românească deținută de Renault Group.
Dacia este cea mai vândută marcă auto din Maroc, având o cotă de piață de 25% din total. Cele mai vândute modele fiind, evident, cele produse local: Sandero și Lodgy.