Mărcile chinezești vor acapara 33% din piața globală de automobile până în 2030, prezic experții. Cota de piață va crește rapid de la 21% în acest an, iar cea mai mare parte a creșterii va avea loc în afara Chinei, spune AlixPartners.
Producătorii auto chinezi își vor îmbunătăți cota de piață globală de la 21% la 31% până în 2030, prezic analiștii.
Un studiu realizat de AlixPartners sugerează că China va controla 12% din piața europeană și 72% din piața sa internă până la sfârșitul deceniului.
Timpurile de dezvoltare mai rapide și costurile de producție mai mici oferă mărcilor chineze un avantaj față de producătorii auto din alte țări.
Unul din trei automobile vândute în lume în 2030 va fi fabricat de un producător auto chinez. Aceasta este noua predicție șocantă de la experții din industrie care au studiat curba de creștere a Chinei.
Automobilele chinezești reprezintă deja un procent semnificativ de 21% din piață, dar analiștii se așteaptă ca industria națională să se extindă rapid. O parte din creștere va avea loc în China, în detrimentul mărcilor occidentale, mărcile interne îmbunătățindu-și cota de piață de la 59% la 72%.
Dar chiar mai îngrijorător pentru aceleași mărci occidentale, cea mai mare parte a vânzărilor suplimentare va proveni dincolo de granițele Chinei. AlixPartners consideră că vânzările producătorilor auto chinezi realizate în afara Chinei vor exploda de la 3 milioane în 2024 la 9 milioane până la sfârșitul deceniului.
Deși noile taxe vamale de 100% introduse de administrația Biden vor limita capacitatea Chinei de a pătrunde pe piața nord-americană, iar Japonia va fi de asemenea greu de cucerit, studiul prevede că producătorii auto chinezi își vor dubla cota de piață europeană la 12% până în 2030 și își vor crește cota de 33% din piața rusă la 69%.
Vânzările din Orientul Mijlociu și Africa sunt așteptate să crească de la 8% la 39%, iar livrările în America Centrală și de Sud ar putea crește de la 7% la 28%, relatează CNBC.
Cota de piață a Chinei
Regiune Cota Chinei în 2024 Cota Chinei în 2030 (prezisă)
Global 21% 33%
China 59% 72%
Rusia 33% 69%
Europa 6% 12%
America de Nord 1% 3%
America Centrală și de Sud 7% 28%
Orientul Mijlociu și Africa 8% 39%
Japonia 0% 1%
Asia de Sud și de Sud-Est 3% 31%
Sursa: AlixPartners
Marjele mai mari de care se bucură producătorii auto chinezi și strategiile lor agresive de prețuri sunt bine cunoscute, dar analiștii au identificat alte avantaje importante. Acestea includ timpuri de dezvoltare care sunt pe jumătate față de cele ale producătorilor auto occidentali și capacitatea Chinei de a-și reîmprospăta gama de modele mai frecvent ca rezultat.
„Mărcile chineze pun un accent mai mare pe caracteristicile pe care clienții le pot experimenta efectiv, cum ar fi designul și tehnologia din habitaclu; ele sunt concentrat pe menținerea avantajului lor de cost chiar și pe măsură ce construiesc fabrici în străinătate; și au acumulat un avans considerabil în tehnologiile emergente – inclusiv producția de baterii,” spune Andrew Bergbaum de la AlixPartners.
„Aceste capacități au captivat China și în cele din urmă vor defini piața globală,” a adăugat el.