Tesla Model Y Long Range RWD – Altă Mărie, altă pălărie!

Da mai departe!

Tesla Model Y Long Range a sosit la testele Autoreport.ro pentru a ne demonstra că este o mașină completă. 6 drumuri București – Ploiești pe A3, dar și pe DN1 ne-au demonstrat acest lucru. Am avut o săptămână să ne prindem de ce Tesla Model Y este cea mai bine vândută mașină din lume și, aparent, am reușit. Vă spunem de ce la final.


La o primă vedere, vezi deja că Model Y este o mașină concepută altfel. Are un design futurist, dar totodată simplist. Grila față nu a fost niciodată acolo, iar blocurile optice față sunt integrate perfect în elementele caroseriei.
Spatele proeminent permite un volum de încărcare imens chiar și pentru segmentul acesta la portbagaj, iar frunk-ul din față se adaugă și el la acest record.
În forma actuală de caroserie, mașina a părut în 2020, iar zvonurile privind un facelift, dau acest lucru posibil pentru 2025. CU toate acestea, tot apar versiuni noi de motorizări și acumulatoare, cum este acest Long Range cu tracțiune spate testat de noi.
Tesla Model Y este excepțional de bun în ceea ce privește performanța și plăcerea de a conduce. Versiunea aceasta testată de noi oferă 340 CP și un uimitor cuplu de 450 Nm.
Consumul de energie este undeva între 20 și 23 kWh/100 km. Nu este cea mai eficientă mașină din lume din acest punct de vedere, dar avem în vedere că am testat-o într-o lună de vară.
Totuși, Tesla Model Y poate compensa consumul oarecum ridicat prin încărcare. Datorită rețelei de Superchargere Tesla, care este acum excelent dezvoltată, navigația rutieră a vehiculului planifică perfect opririle pentru încărcare, dacă le setezi ca destinație prin GPS, mașina și își precondiționează bateria.
În ceea ce privește dinamica de conducere, Model Y nu prezintă defecte și rulează stabil prin cursul extrem de evitare. Vitezele de virare realizabile sunt mari, înainte ca Tesla să subvirieze controlabil la limită. Chiar și în timpul schimbărilor de sarcină, rămâne fidel liniei alese de șofer. Tracțiunea este impecabilă datorită celor două axe motrice și sistemului foarte sensibil de control al tracțiunii.
Partea negativă: o suspensie destul de rigidă, care este perceptibilă la fiecare metru. Astfel, SUV-ul trece destul de dur peste obstacole precum capacele de canalizare.
Din cauza raportului de direcție extrem de direct, Model Y este, de asemenea, nervos pe autostradă. Chiar și cei care doresc doar să conducă relaxați și în linie dreaptă trebuie să corecteze adesea direcția.
Model Y nu este, așadar, nicidecum un vehicul de confort; preferă în schimb să fie condus cu entuziasm. Atunci mașina este cu adevărat distractivă și, în ciuda centrului de greutate înalt, nu își pierde calmul nici în curbele strânse.
În cursul anului 2022, Tesla a decis însă să renunțe la radarul frontal în vehiculele nou produse. La vehiculele mai vechi, funcția a fost dezactivată brusc printr-o actualizare de software. Puțin mai târziu, au fost eliminați și senzorii ultrasonici. Până când software-ul camerelor („numai vision”) este complet dezvoltat, funcțiile de asistență la parcare, autopark și summon nu sunt disponibile.
Dar este ca și cu prețurile de vânzare schimbate: fără a fi anunțat în prealabil, se poate întâmpla oricând ca Tesla să scoată brusc ceva nou din pălărie. Suntem siguri că vom fi surprinși mai des de Elon Musk și strategii săi.
Tesla a profitat excelent de valul și legislația ce trebuia să ne impună mașinile electrice, dar a venit și cu ceva în plus. Îți oferă pâinea, farfuria, cuțitul și… bucătarul. Asta dacă ești dispus să plătești.
Acolo unde alți producători dau chix și te trimit la alții pentru încărcare, Tesla te așteaptă cu superchargere pregătite să îți dea măcar 300 de kilometri autonomie cu prețul timpului pe care îl consumi când te duci să iei o facea… to go! Am fost la Mega Mall, dar și la Promenada, iar mașina a stat cuminte la încarcat 20 de min pentru a ajunge de la 20 la 80%.

Tesla Model Y Long Range RWD
0-100 km/h: 5,9 secunde
Viteza maximă: 217 km/oră
L/l/î: 4.751/1.921/1.624
Masă proprie: 1.959
Volum portbagaj (l): 854
Putere (CP): 340
Cuplu maxim (Nm): 450
Autonomie: 460 kilometri
Acumulatori: 78.1 kWh
Tracțiune: spate
Cutie de viteze: Automată

Related posts