Marca italiană de vehicule sport de lux Ferrari nu doar că menține tradiția motoarelor V12, dar a decis să menționeze asta clar în numele următorului său vehicul. Comercializat în variante coupe și spider, Ferrari 12 Cilindri va costa 400.000 de euro.
Cel mai recent și mai performant grand tourer cu motor amplasat în față al Ferrari a sosit, numit foarte potrivit după inima sa: motorul V12 cu aspirație naturală. Numele său este 12Cilindri (în italiană, „12 cilindri”), iar acesta înlocuiește modelul 812 Superfast în gama mărcii. Versiunile Coupe și Spider au fost dezvăluite la un eveniment exclusivist ce a avut loc în Miami Beach.
După cum probabil ai ghicit din nume, 12Cilindri este alimentat de motorul emblematicei mărci italiene, un V12 de 6.5 litri cu aspirație naturală. Capacitatea acestui motor nu a fost mărită pentru noul model, dar i-au fost făcute modificări care îi permit să atingă un regim de rotație de 9,500 rpm și să producă 819 CP și 500 lb-ft (678 Nm) de cuplu.
O îmbunătățire cheie adusă motorului V12 este adoptarea bielelor din titan, care reduc masa în rotație cu 40% comparativ cu bielele din oțel. Ferrari folosește de asemenea un nou aliaj de aluminiu pentru pistoane și a instalat un arbore cotit reechilibrat și ușor. Au fost montați și urmăritori de came cu degete, derivați din Formula 1, acoperiți cu un strat de Carbon-Asemănător-Diamantului, reducând coeficientul de frecare și îmbunătățind eficiența mecanică a motorului.
Schimbările nu se opresc aici. Colectorul și plenumul sunt mai compacte, curba de cuplu a fost optimizată la toate vitezele motorului, și a fost instalat un nou software pentru a ajusta cuplul maxim disponibil în funcție de treapta de viteză selectată. Motorul de 6.5 litri este cuplat la o transmisie cu dublu ambreiaj cu opt viteze.
Ferrari spune că versiunea Coupe a modelului 12Cilindri poate atinge 100 km/h în 2.9 secunde, 200 km/h în 7.9 secunde, și poate atinge o viteză maximă de 340 km/h. Versiunea Spider este puțin mai lentă, necesitând 2.95 secunde pentru a atinge 100 km/h și 8.2 secunde pentru a ajunge la 200 km/h. Coupe-ul cântărește 1,560 kg (3,439 lbs) la gol, în timp ce Spider-ul cântărește 1,620 kg (3,571 lbs).
12Cilindri se diferențiază vizibil de alte modele Ferrari actuale. Din față, ne aduce aminte de iconicul 365 GTB/4 Daytona, cu faruri ascuțite, lumini de zi (DRLs) și un element negru lucios între lumini. Ferrari afirmă că noua mașină adoptă un limbaj de design mai „sofisticat” decât 812Superfast, cu un accent pe liniile curate și proporțiile musculoase. De asemenea, se folosește mult de trucuri aerodinamice.
De exemplu, există elemente aerodinamice active la spate care funcționează între 60 km/h și 300 km/h pentru a crește forța de apăsare. Ferrari a proiectat și partea inferioară a mașinii pentru a maximiza generarea eficientă a încărcării verticale și a instalat jaluzele în spatele roților din față pentru a reduce suprapresiunea din compartimentul motorului. Sub capota din față se găsesc și trei perechi de generatori de vortice, la fel ca la 812 Competizione.
Ca și alte modele Ferrari, interiorul lui 12Cilindri este dominat de ecrane mari. În centrul tabloului de bord se găsește un display pentru infotainment de 10.25 inch, în timp ce în spatele volanului este un display imens pentru șofer de 15.6 inch. Un alt display de 8.8 inch a fost de asemenea instalat pentru plăcerea pasagerului. Ferrari a păstrat și butoanele capacitive controversate pe volan, similare cu cele de pe 296, dar aceste butoane prezintă acum indentări. Cumpărătorii care preferă să asculte muzică în loc să se bucure de simfonia V12 pot opta pentru un sistem audio Burmester cu 15 difuzoare.
Frânarea prin cablu este standard pe 12Cilindri. Ferrari a utilizat un sistem similar pe SF90 Stradale și 296. De asemenea, este inclus Slide Slip Control 8.0 (SSC 8.0), cea mai recentă iterație a complexului pachet de software care permite șoferului să ajusteze unghiul de derapaj dorit într-un viraj. Ferrari afirmă că acest sistem a fost optimizat și poate acum să estimeze aderența anvelopă-stradă în timpul virajelor, permițându-i să învețe rapid nivelurile reale de aderență.
Un sistem de direcție independentă pe toate cele patru roți a fost, de asemenea, instalat, similar cu cel de pe 812 Competizione. Ferrari va vinde noul model cu anvelope Michelin Pilot Sport S5 sau Goodyear Eagle F1 Supersport, ambele dezvoltate special pentru acesta, având dimensiunile 275/35 ZR21 în față și 315/35 ZR21 în spate. Ampatamentul lui 12Cilindri este, de asemenea, cu 20 mm mai scurt decât cel al lui 812, iar distribuția greutății este de 48.4% în față și 51.6% în spate.
Deși prețurile nu au fost anunțate pentru SUA, se știe că versiunea Coupe a lui 12Cilindri va avea un preț de pornire de 395.000 de euro (~424.000 de dolari) în Italia, în timp ce Spider va fi prețuit de la 435.000 de euro (~467.000 de dolari).