Kia Ceed primit odată cu faceliftul și propulsia hibridă. În această versiune dar și în echiparea GT Line, compacta a sosit la testele Autoreport.ro
Recunoscută de mult timp pentru rolul său cheie în consacrarea mărcii coreene în Europa, gama Ceed a fost prima mașină Kia gândită, proiectată și construită în Europa special pentru a fi atractivă pentru gusturile europenilor. Contribuind acum la 28% din cota de piață europeană Kia, gama Ceed rămâne un concurent puternic în Europa și stă cu încredere alături de multe dintre cele mai bine vândute mărci care au dominat acest segment de zeci de ani.
O parte frontală complet redesenată prezintă noul logo Kia, o grafică simplificată a numelui companiei care reflectă principiile mărcii „mișcarea care inspiră”. Grila emblematică de tip ”nas de tigru”, care face din Ceed un model Kia recunoscut, este modernizată cu un finisaj negru lucios, cu elemente de design în formă de aripă superioară și inferioară cu finisaj tip crom satinat, pentru un aspect elegant și modern. Noile blocuri optice frontale full LED au fost introduse pe toate modelele și variantele Ceed dispunând de lumini de zi pentru care oferă mai multă prezență și siguranță pe drum. Trei module în formă de săgeată înconjoară o lampă de ceață LED integrată și modulul de fază lungă / scurtă. Aceste lumini de zi (DRL) acționează, de asemenea, odată cu lămpile de semnalizare ale modelului Ceed. Variantele hatch cu cinci uși GT-Line și GT beneficiază de lămpi spate combinate cu LED-uri compuse din 48 de module în formă de fagure înconjurate de un cadru roșu. Modulele multifuncționale sunt poziționate pe cinci rânduri, acoperite cu sticlă fumurie. LED-urile de pe anumite rânduri se aprind secvențial atunci când șoferul folosește semnalizatoarele pentru a indica schimbarea direcției.
Jantele din aliaj în culoare negru lucios de 17 inch disponibile exclusiv pentru versiunea GT-Line, contribuie la un aspect mai frumos.
În interior, scaunele din piele întoarsă neagră, cu cusături gri contrastante pe margine pentru versiunea GT-Line și cu semnătura în culoarea roșie pentru modelele GT. Versiunile GT-line și GT beneficiază de un schimbător de viteze nou conceput pentru un aspect modern, în timp ce versiunile cu transmisie automată primesc o nouă tușă de lux, cu un schimbător de viteze din piele perforată pentru o experiență tactilă îmbunătățită. Versiunile cu transmisie automată vin cu un panou de afișaj PRND negru lucios.
Sub capotă, motorul T-GDi de 1.5 litri cu patru cilindri produce 160 CP și un cuplu de 253 Nm. Acesta este cuplat la transmisia automată DCT7. Noutatea importantă este că sistemul MHEV a fost răspândit în gamă și îl întâlnim și aici. Sistemul MHEV suplimentează cuplul motorului cu puterea de la o baterie compactă de 48 volți litiu-ion polimer, care este acum disponibilă pentru întreaga familie de modele. Puterea pachetului de baterii litiu-polimer de 8.9 kWh, putere care se duce spre un motor electric de 44.5 kW. În această combinație, sprintenul motor pe benzină vine cu performanțe de consum de diesel. Mașina are un comportament exemplar pe drum, clasa compactă de la Kia oferind acum și ceva sportivitate, asta pe lângă eficiență.
Interiorul modelului Ceed îmbină acum un stil modern ca aspect și senzație cu un nivel de funcționalitate premium și tehnologie de ultimă generație. Un ecran mare de 12.3 inci este combinat cu un ecran de 10.25 inci pentru a îmbunătăți și mai mult interacțiunea șoferului cu automobilul. Fiecare aspect revizuit în interior a fost conceput pentru a fi ușor de folosit, cum ar fi comutatorul electronic pentru frâna de parcare și alte caracteristici bazate pe principiul ‘easy to use, easy to see’ care stă la baza designului din interiorul cabinei.
Gama Ceed întinerită oferă niveluri de siguranță de top, confort în timpul condusului și tehnologii pentru parcare datorită suitei sale îmbunătățite de sisteme avansate de asistență a șoferului (ADAS). Acestea contribuie la reducerea multor pericole și a stresului inerent în timpul condusului, protejând ocupanții și ceilalți participanți din trafic în fiecare călătorie. Caracteristicile de siguranță au fost îmbunătățite, cum ar fi sistemul anterior de asistare şi evitare a coliziunii cu automobilele din punctul mort, care este înlocuit de o tehnologie activă de evitare a coliziunii. La acționarea manetei pentru semnalizarea schimbării benzii de circulație, dacă există riscul de coliziune cu un automobil din spate, noul sistem de asistare pentru evitarea coliziunii în punctul mort (BCA – Blind-spot Collision-Avoidance Assist) va oferi un avertisment. După avertisment, dacă riscul de coliziune crește, sistemul BCA controlează activ automobilul pentru a evita o coliziune.
Sistemul de avertizare pentru atenția șoferului (DAW+ – Driver Attention Warning) a fost actualizat pentru a include tehnologia de alertă în momentul începerii deplasării automobilului din față, care oferă o alertă vizuală pe ecran pentru a informa șoferul că automobilul din față se îndepărtează, cum ar fi la semafoare sau în traficul aglomerat.
Alte caracteristici ADAS care continuă să fie disponibile în gama Ceed includ: sistemul de asistare pentru evitarea coliziunii frontale cu automobilul sau pietonul din faţă (FCA – Forward collision-avoidance assist), care detectează nu numai mașinile și pietonii, ci și bicicliștii; sistemul de asistare pentru menţinerea benzii de rulare (LKA – Lane Keeping Assist); sistemul inteligent de limitare a vitezei (Intelligent Speed Limit Warning); sistemul manual de limitare a vitezei (Manual Speed Limit Assist) și sistemul de asistare fază lungă (HBA – High Beam Assist). Principiul Kia ‘see better and be seen’ a contribuit la noul design complex al blocurilor optice cu tehnologie LED pentru luminile de zi, cu lămpi de ceață LED integrate. Versiunile hatchback cu cinci uși beneficiază, de asemenea, de lumini de semnalizare secvențiale pentru schimbarea direcției de mers în noile blocuri optice spate cu tehnologie LED, unice pentru anumite variante.
De asemenea, tehnologiile ADAS care oferă confort șoferului dispun de cele mai recente îmbunătățiri din gama Ceed. Sistemul de asistare pentru menţinerea centrului benzii de rulare (LFA – Lane Following Assist) poate fi acum activat independent de sistemul Smart Curise control (SCC), care permite Kia să ofere sistemul LFA și pentru versiunile cu transmisie manuală. La modelele anterioare, la apăsarea pedalei de frână, sistemul SCC era dezactivat și, în consecință, și sistemul LFA era, de asemenea, dezactivat. Cu această nouă reconfigurare, sistemul LFA poate fi utilizat mai des și în diferite situații de condus în care controlul vitezei poate să nu fie necesar.
Manevrele de parcare sunt, de asemenea, îmbunătățite cu adăugarea sistemului de monitorizare pentru deplasarea cu spatele (RVM – Rear-View Monitor) ce dispune de un comutator pentru afișarea camerei aflată pe haionul din spate. La parcarea cu spatele, sistemul RVM afișează o imagine a spațiului pentru a ajuta la parcare. Acest sistem a fost dezvoltat acum pentru a oferi o vizualizare suplimentară prin intermediul unei camere de 1.0 mega-pixeli pentru cazul în care este nevoie să atașați o remorcă modelului Ceed. În plus, sistemul RVM are acum un comutator care poate fi activat în timpul condusului pentru a permite șoferului să vadă, prin intermediul camerei, ceea ce s-ar putea apropia din spate. După parcarea automobilului, sistemul de avertizare pentru părăsirea în siguranță a automobilului (SEW – Safe Exit Warning) poate avertiza utilizatorii dacă un automobil care se apropie este detectat în cazul în care este ușa deschisă.
De asemenea, sistemul de avertizare pentru traficul din spate a fost actualizat la tehnologia de asistență. Sistemul de asistență pentru evitarea coliziunilor cu automobilele din spate (RCCA – Rear cross-traffic Collision-avoidance assist) va detecta dacă există un risc cu un automobil care se apropie din partea stângă sau din dreapta și va oferi un avertisment. După avertizare, dacă riscul continuă, sistemul RCCA oferă automat asistare la frânarea de urgență pentru a preveni apariția unui incident.