Constructorul chinez IM Motors a anunțat că va lansa în luna mai pe piață primul automobil de serie din lume echipat cu baterii solid-state, cu încărcare ultra-rapidă. Mai multe detalii vor fi dezvăluite peste două săptămâni.
IM Motors L6, un automobil produs în China, a cărui lansare comercială urmează să aibă loc în luna mai , va fi primul vehicul de serie echipat cu prima baterie în stare solidă, cu încărcare ultra-rapidă, produsă în serie din industrie. Compania chineză a transmis că va anunța mai multe detalii la Conferința Tehnologică din 8 aprilie, dar au apărut primele informații neoficiale despre o baterie de 130 kWh, ceea ce înseamnă că depășește orice record din industrie.
Modelul IM L6 a fost expus la Geneva, dar într-o configurație cu baterii clasice, NMC, de 90 și 100 kW, furnizate de CATL, cu autonomii de 700 – 75 km (în regim CLTC).
Bateriile solid-state au la bază electrolitul în stare solidă, care în cazul IM Motors este patentat și folosește o chimie proprie. Materialele pentru catod și anod sunt nichel și siliciu carbon. Avantajele electrolitului solid sunt conectivitatea ionică ridicată, rezistența la temperatură ridicată, adică un risc de incendiu redus, viteza de încărcare foarte mare și stabilitatea fizică ridicată. Tensiunea bateriei este de 900 de volți, potrivit primelor informații.
Autonomia anunțată de companie pentru modelul L6 este de 1000 km, în sistemul de calcul chinezesc, sau 800 km, în regim WLTP, tipic european, mult mai aproape de regimul de condus real.
IM Motors, o companie în care acționari sunt SAIC, Alibaba și Zhangjiang, este pe punctul de a fi preluat de gigantul SAIC, la nivel internațional, ceea ce ar putea conduce la vânzarea lor sub marca MG, pe care SAIC o folosește pe piața din Europa.