Noul șef al Audi, Gernot Dollner, care l-a înlocuit pe Markus Duesman anul trecut, a anunțat angajații companiei că are în plan dezvoltarea propriului model electric accesibil, cu care să concureze zona entry-level a acestui segment.
O mai veche idee a fostului șef al Audi, Markus Duessman, a fost readusă la lumină de noul CEO al mărcii premium a grupului VW și anunțată angajaților în cadrul unei întâlniri cu angajații din uzina din Ingolstadt. Potrivit presei germane, Dollner, care conduce Audi începând de la 1 septembrie 2023, i-a anunțat pe angajați că, după Q6 e-tron și A6 e-tron, care vor fi produse pe noua platformă PPE, folosită în comun cu Porsche, marca va mai fabrica un al treilea automobil electric în principala fabrică din Ingolstadt. Vestea a fost dată pentru ca temerile sindictului privind o reducere a capacității de producție să fie risipite, mai ales că la întâlnire au participat și reprezentanți ai federației sindicale IG Metall, cea mai puternică din Germania.
De altfel, reprezentanții sindicatului Audi au declarat că modelul electric accesibil al mărcii a fost cerut prin comitetul întreprinderii de mai mulți ani, iar confirmarea lui reprezintă un succes.
Primele informații referitoare la acest model arată că va fi un automobil compact, similar cu A3, care va fi produs pe platforma MEB, care este regăsită pe Q4 e-tron și pe modelele electrice de la VW.
Pentru uzina din Ingolstadt, trecerea la producția de automobile electrice este foarte importantă pentru viitorul acestei uzine, mai ales că din 2028 planurile prevăd ca producția să fie exclusiv electrică.
Audi are o gamă destul de mare de mașini electrice, cu opt modele complet electrice, dar care este bazată, de fapt pe trei modele: Q4 e-tron, cel mai ieftin, care costă peste 50.000 de euro, Q8 e-tron, care costă peste 75.000 de euro, și terminând cu cel mai luxos, GT e-tron, care depășește 100.000 de euro. Un automobil compact, cu propulsie electrică, similar cu ID.3, ar putea avea un preț sub 50.000 de euro.