Ford B-Max – made in Craiova

Da mai departe!

Fiind fani ai produselor fabricate în România, am testat din nou primul Ford produs în România, dar și motorul Ecoboost produs la Craiova. De data aceasta am folosit acest model mai mult ca mașină de oraș pentru un test puțin diferit.

De obicei monovolumurile sunt niște modele anoste, dar de această dată, cei de la Ford au reușit să proiecteze o mașină destul de atrăgătoare.

Designul exterior este unul cu linii destul de frumoase. Fiind un monovolum, este destul de înalt, dar designerii au avut grijă să mascheze acest lucru prin niște linii frumos curgătoare. Șina ușii culisante este și ea foarte plăcut integrată în aripa spate, nelăsând loc de aspect neplăcut.
Modelul Ford B-Max este disponibil în trei variante de echipare (City, Trend, Titanium), trei motorizări pe benzină (1,4 litri 90 CP, 1,0 litri EcoBoost de 100 CP și 120 CP) și două diesel (1,5 litri 75 CP, 1,6 litri 95 CP).
Modelul de test este un Titanium cu Ecoboost de 1 litru și 120 CP. Aceasta este de departe cea mai bună motorizare din gamă.

Deși propulsoarele sunt apropiate din punct de vedere al consumului (6 l/100 km pentru diesel) și 7,5 l/100 km pentru EcoBoost) se simte o diferență clară în favoarea motorului pe benzină când vine vorba de felul voiciunea mașinii.

La viteze precum cele de pe autostrăzile din România, B-Max ajunge aproape de limite, dar mașina este una sigură.
Suspensia are un comportament destul de bun și absoarbe destul de bine denivelările din România. Garda la sol fiind destul de sus nu ridică probleme pe drumuri accidentate.

B-Max este un model high-tech, chiar cel mai tehnologizat produs până acum pe plaiurile mioritice. Interiorul a păstrat mai multe caracteristici de design de la Focus, dar și de la Fiesta. Materialele sunt destul de bune, iar spațiul este generos.

Poziția de condus este destul de confortabilă, vizibilitatea fiind bună. B-Max fiind un monovolum are suprafețe vitrate destul de mari.
În ceea ce privește sistemele de siguranță întâlnim asistență la frânarea de urgență (EBA), controlul electronic al stabilității (ESP), ABS+EBD, sistemul de asistență la urcarea în rampă (HLA), precum și un modul care apelează automat serviciul de urgență 112 în cazul unui accident, atunci când un telefon este conectat la mașină. Dacă tot vorbim de conectivitate, trebuie să menționăm și funcția Sync prin care se poate controla telefonul sau muzica din mașină prin intermediul comenzilor vocale.

Modelul care a obținut 5 stele EuroNCAP are airbag-uri cortină, laterale și frontale, iar deși stâlpul B nu mai este un obstacol, acesta a fost integrat în ușile din față.
Ford B-Max este adresată familiilor tinere dar și celor care apreciază spațiul interior și accesul deosebit oferit de monovolumul compact al Ford.


Ford B-Max Titanium 1.0 EcoBoost

0-100 km/h: 11,2 secunde
Viteza maximă: 189 km/h
L/l/î: 4.077/1.751/1.604
Masă proprie: 1.279 kg
Volum portbagaj (l): 318
Cilindree (cmc): 999
Putere (CP): 120 la 6.000 rpm
Cuplu maxim (Nm): 200 la 1.400 rpm
Consum mediu: 7 l/100 km (urban)
Cutie de viteze: manuală, 6 trepte

Related posts