Șefii grupului Renault se așteaptă ca și 2024 să fie un an istoric grație lansării a nu mai puțin de 10 vehicule noi, dintre care 7 vor aparține mărcii principale și alte 3 Dacia.
În modelele noi contabilizate pentru marca Renault sunt incluse două electrice – Scenic E-TECH și Renault 5 E-TECH, două hibride – Rafale E-Tech și un model încă neconfirmat, un nou vehicul comercial – Master cu variante ICE și complet electrice și două modele lansate pe piețe din afara Europei – Kardian și un viitor model al diviziei Renault Korea Motors.
În cazul mărcii Dacia, lansările din 2024 includ noul Duster, un facelift al electricului Spring (cu design, așa cum susțin oficialii francezi complet nou atât exterior cât și interior) și prezentarea SUV-ului de segment C Bigster la sfârșitul anului 2024.
Alpine își va continua expansiunea internațională, cu intrarea pe piața din Turcia în primul semestru al anului 2024 și va prezenta primul său model complet electric, A290.
Vânzările mondiale ale Renault Group au crescut cu 9% față de 2022, ajungând la 2.235.000 de unități. În Europa, vânzările au crescut cu 18,6% pe o piață în creștere cu 13,9%. Renault este cel mai bine vândut brand auto francez pe plan mondial. Clio a devenit cel mai vândut model din Franța în 2023 (toate canalele de vânzare combinate) și este pe locul 3 în Europa.
Marca Renault a ocupat locul 3 în Europa în segmentul autoturismelor „electrificate”, cu vânzări în creștere cu 19,7% față de 2022. Acestea au reprezentat 39,7% din vânzările de autoturisme ale mărcii în Europa. Toto în Europa 11,3% dintre mașinile vândute au fost 100% electrice.
Dacia s-a clasat pe locul 11 pe piața europeană (autoturisme + utilitare), în creștere cu 4 locuri față de anul precedent. Pe piața europeană de autoturisme, Dacia figurează în top 10. Totodată, Dacia a ocupat locul al doilea pe segmentul de retail în Europa.
Marca românească și-a început deja strategia de electrificare prin versiunea Hybrid 140, lansată în ianuarie 2023, care reprezintă deja mai mult de 25% din comenzile modelului Jogger. Iar Dacia Spring și-a păstrat locul al treilea în clasamentul celor mai vândute vehicule electrice din Europa către clienții persoane fizice.
Marca sport-premium Alpine a înregistrat vânzări în creștere cu 22,1% față de 2022. Deocamdată singurul său produs, Alpine A110 își menține poziția de lider în segmentul modelelor sport coupé cu două locuri din Europa în 2023.