Jaguar Land Rover va încetini introducerea vehiculelor 100% electrice în anii următori și va căuta să introducă mai multe modele plug-in hybrid din cauza schimbării pieței și a sentimentelor consumatorilor.
În 2021, producătorul auto a dezvăluit că va lansa șase modele Land Rover complet electrice și două Jaguar-uri electrice până în 2026. Cu toate acestea, în timpul unei recente convorbiri despre rezultatele financiare, directorul executiv al Jaguar Land Rover, Adrian Mardell, a declarat că numărul de modele electrice Land Rover care urmează să fie lansate a fost redus la patru. Primul dintre acestea va fi Range Rover Electric, care urmează să apară mai târziu în acest an, iar curând după lansare, un Range Rover Sport electric va ajunge pe piață. „Suntem puțin mai lenti decât am spus acum trei ani”, a declarat Mardell, potrivit Autonews Europe. „Ne luăm timpul pentru a ne asigura că aducem cele mai bune vehicule pe care le-am dezvoltat vreodată pe piață.”
După lansarea acestor două modele vor urma două EV-uri mai mici folosind noua platformă EMA a firmei. Sunt cunoscute detalii limitate despre această pereche, dar ar putea servi drept succesoare electrice pentru Range Rover Evoque și Range Rover Velar. Un Defender EV este de asemenea în planuri, cu firma anunțând pur și simplu că va apărea înainte de 2030. Jaguar va fi reînnoit în 2025 cu un nou GT EV cu patru uși care va fi urmat de un al doilea vehicul electric. În timp ce marca își continuă angajamentul față de BEV-uri, Mardell a remarcat că cererea pentru acestea a început să scadă și, ca atare, JLR lucrează pentru a face mai multe hibrizi plug-in disponibili în perioada interimară.
„Ceea ce ați văzut la alți producători auto este că cursa către BEV-uri începe să se frâneze puțin”, a spus Mardell. „Acceptarea PHEV-urilor a fost destul de surprinzătoare. Lucrăm din greu în perioada interimară pentru a face mai multe PHEV-uri disponibile pe piață.”
JLR și-a crescut vânzările de PHEV-uri mai mult decât orice alt producător auto anul trecut în Europa, vânzând 45.224 de unități, o creștere cu 68%. În cele din urmă, brandul dorește ca 60% din toate vânzările sale să fie BEV-uri până în 2030, înainte de a crește la 100% până în 2036.