Hyundai pare tot mai aproape de prezentarea micului crossover Casper în Europa pentru a concura cu modele precum Dacia Spring, Citroen e-C3 sau viitorul Renault 5, mașina va căsta până în 20.000 de euro.
Tot mai multe informații din presa europeană, dar și din cea coreeană, arată că varianta electrică a Hyundai Casper va intra în producție în acest an pentru ca debutul livrărilor să poată fi realizat înainte de finalul lui 2024. Nu există încă o confirmare oficială a companiei, așa cum nici numele utilizat pentru alte piețe nu este sigur că va fi păstrat pentru varianta destinată Europei.
Conform publicației Chosun Daily din Coreea de Sud, asamblarea variantei electrice a micului Casper ar trebui să înceapă în luna iulie a acestui an la aceeași uzină din Asia în care este deja asamblată versiunea cu motor termic, Gwangju.
În prezent, Hyundai Casper este comercializat în Coreea de Sud având în dotare un propulsor de 1.0 litri în trei cilindri. Însă această versiune va rămâne rezervată piețelor din afara Europei, aici urmând a fi vândută doar varianta cu sistem electric de propulsie.
Pe lângă informațiile venite de la presa din Coreea, detalii despre noul model au fost „scăpate” în ultima perioadă și de oficiali ai mărcii Hyundai din Europa. Astfel, Automotive News Europe citează o persoană apropiată companiei care a dezvăluit că mașina urmează să fie prezentată în Europa în al treilea trimestru al lui 2024, iar primele livrări să înceapă până la sfârșitul anului.
Pe lângă convergența dintre cele două informații menționate, apropiata lansare a modelului Casper în Europa este sugerată și de recentele declarații ale lui Lionel Keogh, șeful Hyundai Franța, care a menționat pentru revista franceză Auto Moto că un viitor vehicul electric al mărcii va avea un preț de aproximativ 20.000 de euro și va concura cu Dacia Spring și Citroen e-C3.
Totodată, directorul de marketing al Hyundai Motor Europe, Andreas-Christoph Hofmann, a declarat pentru Automotive News Europe în 2022 că „toată lumea din industrie știe că ținta acestui tip de vehicul este de 20.000 de euro”.
Iar șeful Hyundai Europe, Michael Cole, declara anul trecut tot pentru Automotive News Europe că marca sa va încerca să își păstreze baza de clienți atât în segmentul mini (A) cât și în cel subcompact (B) – acolo unde are în portofoliu modelele i10 și i20 – lansând un vehicul care va acoperi ambele zone, ca o fuziune a segmentelor A și B. „Cred că ar funcționa pentru vehiculele electrice”, a adăugat oficialul Hyundai.
Varianta cu motor termic a modelului Hyundai Casper, cea comercializată în Coreea de Sud, are 3.595 mm lungime, 1.595 mm lățime și 1.575 mm înălțime. Acolo, aceste dimensiuni se pliază pe un set de reglementări care asigură avantaje fiscale cumpărătorilor de „mașini ușoare”. Se pare însă că varianta europeană va avea o lungime ceva mai mare pentru a răspunde mai bine cerințelor enunțate de clienții care cumpără mașini din clasele A și B. Creșterea în dimensiuni a variantei electrice este confirmată de fotografiile-spion realizate în timpul testelor efectuate de Hyundai Casper în Suedia.
Un detaliu important, care arată că viitorul model Hyundai se va adresa în special clienților care își doresc un vehicul pentru deplasarea în aglomerările urbane, este dezvăluit de Chosun Daily. Jurnaliștii acestei publicații susțin că micul vehicul electric va avea în dotare o baterie LFP care asigură o autonomie cuprinsă între 200 km și 300 km.