O nouă reducere de personal va avea loc în grupul german Bosch. 500 de locuri de muncă vor fi restructurate la divizia de unități de control electronic.
Presa germană scrie că marele grup Bosch va renunța la circa 500 de locuri de muncă aferente producției de unități de control electronic. Acesta este al treilea anunț de acest fel făcut de companie în ultimele săptămâni.
Conform jurnaliștilor germani, anunțurile de reducere a locurilor de muncă s-au succedat unele după altele în ultimele săptămâni deoarece compania efectuează o analiză a fiecărei divizii în parte. Acest al treilea anunț vizează locuri de muncă de la unitățile de control electronic, care se află, printre altele, la uzinele din Schwieberdingen și Reutlingen.
Ca și până acum, reducerile de personal vor lua în calcul factorul social deoarece Bosch are înțelegeri cu sindicatele care se întind până în 2027. Ca atare, cele 500 de locuri de muncă nu vor fi puse la dispoziția altor persoane, iar angajații vizați vor fi direcționați către alte divizii ale grupului.
Compania subliniază că este vorba doar de un număr relativ mic de persoane din totalul de 40.000 de angajați ai diviziei Mobility Electronics. Din acest total, aproximativ 12.500 se află în Germania.
Conform Automobilwoche, grupul Bosch a precizat că motivul reducerii locurilor de muncă este legat de presiunea puternică sub care se află compania în urma cauza schimbărilor din industrie. În acest caz, unitățile de control electronic au intrat, parțial, în portofoliul producătorilor de automobile, comenzile către furnizori fiind to mai reduse.
Recentul anunț vine după ce, cu doar câteva zile în urmă, compania a confirmat, conform presei germane, reducerea a 1.200 de locuri de muncă în domeniul conducerii automate. 950 dintre posturile vizate se află în Germania.
De asemenea, în decembrie 2023, Bosch a anunțat că 1.500 de locuri de muncă vor fi restructurate la unitățile din Stuttgart-Feuerbach și Schwierberdingen. Era vorba despre angajați ai diviziei de motoare cu combustie.
Bosch nu este singurul furnizor auto major aflat sub presiune. Continental și ZF se pregătesc, de asemenea, să renunțe la unele locuri de muncă.
Cu câteva zile în urmă, Asociația Europeană a Furnizorilor Auto, CLEPA, atrăgea atenția că că mai bine de jumătate dintre firmele care asigură piese și servicii producătorilor de mașini au marje de profit care au scăzut sub 5%, limita de jos a afacerilor sustenabile.