România a trecut de pragul de 40.000 de mașini electrice înmatriculate, după ce în primele 11 luni ale acestui an s-au înmatriculat peste 15.000, arată o analiză a unei companii ce produce stații de încărcare. Cele mai multe mașini sunt Dacia Spring (peste 16.000), în timp ce Renault Zoe este pe doi, iar Model Y și Model 3 de la Tesla sunt foarte aproape. Sunt peste 40 de modele full-electrice la vânzare în țară.
Clasamentul general de vânzări al mașinilor electrice din România este condus în continuare de Dacia Spring, cu un total de 16.263 de unități înmatriculate, urmată de Renault ZOE și Tesla Model Y, cu un număr de 2.325, respectiv 2.279 de mașini înregistrate. Potrivit analizei LEKTRI.CO, Renault ZOE ar putea ieși de pe podium în următoare perioadă, din cauza celor două modele, Tesla Model Y și Model 3, care sunt la mai puțin de 100 de unități de locul 2.
Sunt înmatriculate aproape 1.800 de mașini Volkswagen eUp!, peste 1.300 Hyundai Kona electric și peste 1.200 Volkswagen ID3.
Pentru primele 11 luni din 2023, Dacia Spring are peste 6.000 de unități, iar Tesla Model Y, aproape 2.000. Renault Megane E-Tech a mers bine, cu 763 de mașini vândute, iar Hyundai Kona a trecut de 400.
Potrivit datelor centralizate, doar în luna noiembrie au fost înmatriculate peste 1.300 de vehicule electrice, dintre care 67 LCV. În top 3 al celor mai înmatriculate modele se află Hyundai Kona, cu un număr de 71 de unități, care se plasează pe ultima treaptă a podiumului și surclasează Tesla Model 3.
Pe primele două trepte ale podiumului se regăsesc aceleași două modele consacrate, Dacia Spring și Tesla Model Y cu 569, respectiv 144 unități înmatriculate.
De asemenea, segmentul high-end, unde sunt centralizate modele ale mărcilor Audi, BMW, Mercedes-Benz și Porsche, înregistrează 133 noi înmatriculări în luna noiembrie, cea mai populară marcă premium fiind Mercedes-Benz, cu 56 unități înmatriculate.