Citroen C5 X – 3 în 1

Da mai departe!

Citroen C5 a fost un sedan veritabil, din acea gamă avem 2 derivate: C5 Aircross și acest crossover interesant: C5X, un model sosit recent la testele Autoreport.ro

Modelul reprezintă revenirea francezilor din Grupul Stellantis în zona automobilelor de clasă mare cu un model inovator, o combinație între un sedan, un break și un SUV. Fratele său de platformă este Peugeot 408.

 C5 X exprimă revigorarea segmentului D și împrumută silueta legendarelor automobile vârf de gamă: formele rotunde și musculare asociate cu liniile elegante dau naștere unei siluete fluide, dinamice și elegante ce asociază tot ce e mai bun din trei universuri: statutul și eleganța unei berline, dinamismul și versatilitatea unui break, modernitatea și aspectul robust al unui SUV.

Partea frontală se impune grație inserțiilor cromate și elementelor în nuanță negru lucios. Chevroanele superioare pun în valoare extremitățile capotei și se întind până la luminile de zi cu LED, ceea ce accentuează lățimea părții frontale. Chevroanele inferioare se întind până la farurile cu LED-uri și luminile de zi, pentru un aspect high-tech, dar rafinat. Aripioarele creează un motiv grafic în formă de chevroane în blocurile optice, ceea ce amplifică semnătura luminoasă; acestea se regăsesc și în semnătura luminoasă spate.

Capota lungă și orizontală este poziționată destul de jos. Aceasta este dotată cu bosaje laterale, ce amintesc de modelele Citroën C4 sau C5 Aircross, o semnătură puternică ce amplifică aspectul musculos și robust al părții frontale.

Priza de aer inferioară, evidențiată de un bandou cromat, prezintă un design geometric inspirat de renumitele chevroane și pune în valoare principalul senzor folosit pentru sistemele de asistență la condus.

Partea din spate a modelului C5 X exprimă forță și eleganță încă de la prima vedere. Spoilerul superior– ce extinde vizual compartimentul pasagerilor–și luneta extrem de fluidă conferă vehiculului un caracter puternic și dinamic. Ornamentele cromate pun în valoare lățimea vehiculului ce se impune cu ușurință pe șosea.

Blocurile optice spate 3D cu LED se întind pe orizontală și se extind mult în sus pe fiecare part. Noul model afișează semnătura luminoasă în V, tipică mărcii Citroën, atât în față cât și în spate.

Modelul testat de noi este un plug in hybrid. Asta înseamnă că are autonomie electrică de până la 53 kilometri. Bateria are 13,2 kWh și poate ajuta atât la acest tip de rulare, cât și la mersul în sistem hibrid. La o priză clasică bateria se reîncarcă peste noapte (între 4 și 7 ore, în funcție de tipul de conexiune prin cablu). Dacă utilizezi o soluție Wallbox de 32A vei putea reîncărca bateria în mai puțin de 2 ore. Motorul termic de sub capotă este unul de 1.6 litri, pe benzină, ce produce 181 CP. Puterea ansamblului este de 225 CP, iar cuplul maxim este de 360 Nm. Sistemul hybrid este cuplat la o cutie automată cu 8 trepte.
Datorită unui acumulator de 13,2 kWh, mașina poate rula până la 60 de kilometri în mod electric și asta în regim de trafic urban.
C5 X-ul testat de noi este o mașină sprintenă, care, datorită dimensiunilor generoase, stă bine pe asfalt și în curbe. Comportamentul dinamic este foarte bun, dar și consumul este unul foarte bun.
Pe noul model de scaune din interior, au loc până la 5 persoane adulte. C5 X primește un nou ecran tactil de 10”, care pare că plutește pe planșa de bord și imersează conducătorul auto și pasagerii într-un habitaclu mai modern. Noul ecran, de dimensiuni mai mari, oferă o ergonomie îmbunătățită, cu comenzi ale sistemului de climatizare ce pot fi accesate direct și un afișaj situat mai sus, pentru ca șoferul să nu își abată privirea de la drum. Orificiile de aer se situează acum sub ecran și au primit un design nou, orizontal, pentru a fi și mai moderne. Noul ecran tactil de 10” va echipa versiunile termice cu navigație și versiunea Feel pentru modelele plug-in hybrid.
În plus, instrumentarul de bord digital de 12”3 în totalitate personalizabil afișează toate informațiile esențiale pentru condus direct în câmpul vizual al conducătorului auto: raportul privind hărțile de navigație, informații legate de sistemele de asistență la condus, informații privind funcționarea motorului hibrid etc. – pentru ca șoferul să conducă în deplină relaxare, fără a-și lua privirea de la drum.
C5 X oferă o gamă largă de tehnologii de ultimă generație pentru a îmbunătăți confortul și siguranța de zi cu zi a pasagerilor de la bord. Conducătorul auto beneficiază de 20 de sisteme de asistență la condus, printre care Highway Driver Assist, sistemul de condus autonom de nivel 2 ce asociază Adaptive Cruise Control cu funcția Stop & Go și sistemul de menținere a benzii de rulare, pentru un sentiment amplificat de siguranță.

Citroen C5 X BERLINA 5 USI SHINE 1.6 PHEV FWD 225 EAT8
0-100 km/h: 7,9 secunde
Viteza maximă: 233 km/h
L/l/î: 4.805/1.859 / 1.485
Masă proprie: 1.797 kg
Volum portbagaj (l): 485
Motor termic
Cilindree (cmc): 1.598
Putere (CP): 181 la 6.000 rpm
Cuplu maxim (Nm): 300 la 3.000 rpm
Motor electric
Putere (CP): 110
Cuplu (Nm): 320
Acumulator Li-Ion: 13,2 kWh
Ansamblu:
Putere (CP): 225
Cuplu (Nm): 360
Consum mediu: 4 l/100 km (mixt)
Cutie de viteze: automată, 8 trepte

Related posts