Compania vietnameză Vinfast a demarat un program de despăgubiri pentru clienții care ajung cu mașina la service din cauza defecțiunilor. Compania promite o nouă abordare în lumea auto.
Suntem obișnuiți să plătim orice reparație a mașinii, mai puțin în perioada în care aceasta se află în garanție. Ba mai mult, în unele cazuri, unitățile service solicită chiar și plata unor sume suplimentare dacă mașina, din diferite motive, rămâne mai mult timp în service. Ei bine compania vietnameză Vifast a decis să întoarcă situația cu 180 de grade.
Deși pare o utopie, oficialii Vinfast au confirmat pentru publicația germană Automobilwoche că au demarat un program prin care clienții de mașini care sunt nevoiți să se prezinte la unități service din cauza unor probleme tehnice care nu au drept cauză utilizarea necorespunzătoare a vehiculului să fie despăgubiți pentru perioada în care nu pot folosi autoturismul.
Mai exact, în cazul reparațiilor minore, Vinfast își despăgubește clienții cu 100 de dolari (cca. 92 de euro). Dacă reparația e mai complexă și nu permite utilizarea vehiculului pentru un timp, compensația urcă la 300 de dolari (cca. 275 euro). Și asta nu e tot.
Dacă mașina trebuie să rămână la service mai mult timp decât cel standard alocat reparației – din lipsa unor piese, necesitatea unor teste suplimentare, numărul redus de mecanici etc. – compania va oferi o despăgubire suplimentară de 100 de dolari pe zi, începând cu a patra zi de blocare în atelier.
Conform Automobilwoche, producătorul susține că nu există o limită superioară pentru aceste compensații, fiecare zi de neutilizare fiind plătită. Oricum, cei de la Vinfast sunt încrezători că majoritatea problemelor pot fi rezolvate în maximum trei zile.
Deocamdată, toate cele de mai sus se întâmplă doar în Statele Unite, singura piață externă în care au ajuns vehiculele Vinfast. De altfel, chiar și acolo, numărul de vehicule vândut de vietnamezi în acest an a fost de doar 237. În Europa, în ciuda promisiunilor, compania a întârziat să își facă apariția, deși au trecut deja doi ani de la momentul în care modele precum VF8 și, ulterior, VF9 ar fi trebuit să fie disponibile. De asemenea, nu este clar dacă plățile compensatorii pentru vizitele la atelierele service din Europa vor fi, de asemenea, plătite.