Mazda CX-5 a primit anul trecut un facelift subtil și îmbunătățiri ale tehnologiilor Skyactiv. Mașina a venit la AutoReport.ro pentru un nou test în care încearcă să ne convingă de faptul că este încă fresh în gama sa.
Spuneam mai devreme de facelift, de fapt la design avem niște schimbări destul de subtile care au afectat mai mult blocurile optice față care au primit o semnătură LED interesantă, dar și la nivelul celor spate. Grila față este și ea ușor modificată, la fel și ornamentele din jurul lămpilor de ceață din bara de protecție față.
CX-5 este prima mașină cu limbajul de design Kodo și a avut un real succes pentru Mazda fiind una dintre mașinile care au reușit să scoată acest producător japonez din problemele create de desprinderea grupului Ford.
Sub capotă avem același atipic diesel de 2,2 litri. Motorul oferă acum 175 CP și este cuplat la o cutie automată cu 6 trepte. Cuplul este și el mai bun, ajungând acum la 420 Nm. Deci avem acum o Mazda care pornește destul de prompt, chiar și pe teren accidentat. Cutia își face treaba foarte bine, fiind la fel de rafinată ca cele mai bune din gamă.
Mazda este asociată de multe ori cu sportivitatea, iar CX-5 nu avea cum să fie o excepție. Pe asfalt, comportamentul dinamic este unul bun, dar acest model este unul care nu te face de rușine nici pe drumuri accidentate. Cu toate acestea, nu am abuzat de offroad pentru că ne-a fost milă de superbele jante ale mașinii.
În interior din punct de vedere al dimensiunilor nu sunt schimbate prea multe lucruri, dar avem schimbări aduse de facelift. Butoanele au acum detalii cromate, bordul are şi el inserţii de acelaşi fel, iar plasticul este acum mai moale, ceea ce ne duce cu gândul la clasa premium. Motorul este destul de silențios, dar și nivelul de antifonare este acum mai bun făcând călătoria mai plăcută. Mazda CX-5 a primit acum și noul sistem multimedia întâlnit deja pe Mazda3 şi Mazda6. Acesta poate fi comandat cu ajutorul butoanelor poziţionate pe consola centrală, o idee împrumutată de la modelele premium.
Din punct de vedere al tehnologiilor de siguranță modelul stă foarte bine, el primind încă dinainte de facelift sisteme precum blond spot assist, lane assist, dar și multe altele. Din punct de vedere al confortului avem deja scaunele încălzite, oglinzile rabatabile electric, climatizarea pe două zone, scaunele cu memorie şi reglare electrică, farurile adaptive cu LED, senzorii de ploaie şi parcare.
Mazda CX-5 facelift 2.2 Skyactiv-D 4×4 Aut Revolution TOP
– 0-100 km/h: 9,4 secunde
– Viteza maximă: 204 km/h
– L/l/î: 4.555/1.840/1.670
– Masă proprie: 1.495 kg
– Volum portbagaj (l): 463
– Cilindree (cmc): 2.191
– Putere (CP): 175 la 4.500 rpm
– Cuplu maxim (Nm): 420 la 2.000 rpm
– Consum mediu: 7 l/100 km (mixt)
– Cutie de viteze: Automată, 6 trepte