Stellantis NV achiziţionează o participaţie de 21% în Leapmotor, pentru 1,6 miliarde de dolari, într-o resetare a strategiei sale din China, ce vizează concentrarea pe vehiculele electrice (EV), după ani de vânzări slabe pe cea mai mare piaţă auto din lume, transmit Reuters şi Bloomberg.
De asemenea, producătorul chinez de vehicule electrice a anunţat joi formarea unei societăţi mixte cu Stellantis, care va avea în afara Chinei drepturi exclusive pentru exportul, vânzarea şi producţia de la uzina Zhejiang Leapmotor Technology. De asemenea, Stellantis, care deţine mărci precum Chrysler, Fiat, Jeep şi Peugeot, obţine acces la componente şi anumite tehnologii ale producătorului chinez de automobile electrice.
Tranzacţia, care vine după acordul din iulie anunţat de Volkswagen şi Xpeng, indică o nouă eră a alianţelor auto în China şi reflectă modul în care statul asiatic se afirmă ca un centru global pentru tehnologia EV.
„Nu am avut atât de mult succes în China, astfel încât preferăm să ne bazăm pe un partener chinez. Pentru a câştiga în China este mai bine să câştigi cu o companie chineză”, a afirmat directorul general al Stellantis, Carlos Tavares, la o conferinţă desfăşurată în oraşul Hangzhou.
Stellantis şi rivalele sale, cum ar fi Renault, sunt îngrijorate de creşterea concurenţei în Europa pentru maşinile electrice ieftine produse în China, o temere care a determinat Comisia Europeană să lanseze o investigaţie pentru a decide dacă va impune tarife pentru a proteja producătorii auto europeni de importurile masive de vehicule electrice chineze mai ieftine, care ar fi beneficiat de subvenţii de stat.
Tavares a criticat joi investigaţia UE, spunând: „În condiţiile în care ne confruntăm cu dificultăţi pe plan mondial, trebuie să adoptăm o mentalitate globală. Nu sprijinim o lume fragmentată. Ne place concurenţa. Demararea unei investigaţii nu este cel mai bun mod de rezolvare a problemelor”.