Caracteristicile viitorului Citroen C3 și unele declarații ale reprezentanților mărcii subliniază tot mai mult faptul că Citroen și-a asumat deja rolul de competitor direct al Dacia, urmând să devină marca cea mai accesibilă din cadrul grupului Stellantis. Presa franceză a remarcat faptul că prețurile celor două modele s-au apropiat simțitor de mult.
Citroen este pregătită să concureze cu Dacia și cu marca MG aparținând chinezilor de la SAIC. Acest lucru a devenit tot mai evident în ultimul an, iar acum este subliniat de presa franceză plecând de la noul C3 care are la bază un automobil dezvoltat și produs în India. Versiunea europeană va fi ușor diferită de aceasta, dar esențialul va fi costul redus de producție.
Concurența se anunță inclusiv pe segmentul de propulsii electrice, iar dacă nu uităm la ultimele concepte ale celor două mărci, Dacia Menifesto și Citroen Oli, putem observa cât de mult seamănă acesta din urmă, prezentat la o dată ulterioară, cu studiul celor de la Dacia.
Jurnaliștii de la Challenges susțin că, în cadrul Stellantis, ierarhia mărcilor stabilită de șefii companiei au condus Citroen în poziția de marcă entry, lăsând astfel Fiat să se dezvolte ca un brand ușor mai elevat, caracterizat de celebra sintagmă „La Dolce Vita”. Noul rol al Citroen va însemna prețuri tot mai scăzute pentru mașinile sale, ținta principală fiind Dacia, care astăzi are o cotă de piață solidă în Franța. „Recunoașterea rivalității cu Dacia nu mai este un subiect tabu pentru Citroen”, mai scriu jurnaliștii francezi.
Creșterea prețurilor mărcii românești, confirmată inclusiv de vicepreședintele Xavier Martinet – care a spus că în urmă cu patru ani, între Dacia și alte modele accesibile din Europa era o diferență de 25% la prețul de intrare în gamă, iar acum s-a redus la mai puțin de 15% – ajută Citroen, care va avea mai puțin de făcut, pentru a prinde din urmă Dacia, însă din punct de vedere al industrializării, acest lucru ar putea să fie mai dificil decât pare. Strategia „design to cost” pe care Dacia a transformat-o în lege de bază a existenței sale are în spate o experiență de 20 de ani, care ar fi aproape imposibil de copiat, chiar dacă unii dintre specialiștii Dacia din trecut lucrează acum pentru Stellantis.
Cel mai important este Arnaud Deboeuf, actual șef de producție al Stellantis. Deboueuf a coordonat la Renault Group pentru mulți ani programul Global Acces, care se ocupa de strategia mărcii Dacia și a mașinilor Renault derivate din modelele românești.