BYD Co va continua extinderea pe piața europeană, chiar dacă regiunea a demarat o investigație antisubvenții, a afirmat vicepreședintele executiv al producătorului chinez de vehicule electrice, Stella Li, transmite Bloomberg.
Săptămâna trecută, China și-a exprimat nemulțumirea față de solicitarea Uniunii Europene de a iniția consultări „în foarte scurt timp” referitoare la investigația lansată de blocul comunitar privind subvențiile acordate pentru vehiculele electrice. Declarația vine după ce Comisia Europeană a lansat oficial o investigație pentru a decide dacă va impune tarife pentru a proteja producătorii auto europeni de importurile masive de vehicule electrice chineze mai ieftine, care ar fi beneficiat de subvenții de stat.
„Suntem o companie listată la bursă care trebuie condusă în mod transparent și suntem deschiși la schimbul de informații. Așadar, nu suntem îngrijorați de investigația care se desfășoară în Europa”, a declarat Stella Li.
BYD va împărtăși toate informațiile solicitate de autorități pentru a înlătura orice confuzie privind producția companiei. Creșterea cererii pentru vehicule electrice „este o revoluție. O mulțime de oameni nu înțeleg, sunt îngrijorați. Dar, odată ce ești deschis la schimbul de informații, cred că vor vedea că nu există nimic de contestat”, a dat asigurări oficialul BYD.
Li a făcut declarațiile într-un interviu acordat Bloomberg în Santiago, Chile. Ea face parte din delegația de directori care fac un tur al Americii Latine, alături de Wang Chuanfu, președintele și fondatorul BYD. Vizita este un semn al atenției acordată de BYD regiunii, a explicat Li.
De asemenea, Wang s-a întâlnit cu președintele chilian Gabriel Boric și au discutat accelerarea electrificării ș dezvoltarea industriei locale de litiu, a adăugat Li.
Delegația BYD va merge și în Brazilia, unde compania construiește prima sa unitate de producere a vehiculelor electrice în afara Asiei.
În trimestrul al treilea al acestui an, BYD a vândut 431.603 vehicule complet electrice, în creștere cu 23% raportat la trimestrul al doilea. Comparativ, Tesla a livrat 435.059 de automobile electrice la nivel mondial, iar decalajul de 3.456 de unități dintre cei doi producători este cel mai mic înregistrat vreodată.
„BYD va vinde mai multe autovehicule de pasageri complet electrice decât Tesla în trimestrul patru”, spune Taylor Ogan, directorul la fondul de investiții Snow Bull Capital, care deține acțiuni la ambele companii.
Dacă la automobilele electrice se adaugă și modelele hibride, BYD a vândut un număr total de 822.094 de autovehicule în trimestrul care s-a încheiat la 30 septembrie, ceea ce reprezintă un nou trimestru record pentru BYD și îi consolidează poziția de cea mai bine vândută marcă de automobile din China.
Renumit pentru automobilele sale cu prețuri accesibile, BYD a făcut progrese în extinderea gamei de modele, ceea ce a ajutat la explozia vânzărilor. Compania chineză a adăugat două noi mărci de automobile electrice de lux, Yangwang și Fang Cheng Bao, pentru a intra pe segmentul de preț de un milion de yuani (137.000 de dolari), mai mult decât dublu față de cele mai scumpe vehicule pe care le vindea anterior.
De asemenea, BYD profită și de pe urma creșterii exporturilor, grupul chinez mizând pe o pondere mai mare a vânzărilor realizate peste graniță care să se adauge poziției dominante din China. În trimestrul al treilea, exporturile au reprezentat 9% din vânzările BYD, față de 5% în trimestrul al doilea, susține analistul Bloomberg Intelligence, Joanne Chen. „Anul următor acesta va fi un motor important de creștere a vânzărilor globale, pe măsură ce BYD își extinde prezența globală cu mai multe vehicule electrice noi”, a apreciat Joanne Chen.
Conform datelor Comisiei Europene, ponderea vehiculelor electrice chineze vândute în Europa a urcat la 8% și ar putea ajunge la 15% în 2025.