Greva sindicatului United Auto Workers împotriva marilor producători de automobile din Detroit, pentru obţinerea unor salarii mai mari ale angajaţilor în cadrul noilor contracte de muncă, a intrat duminică în cea de-a treia zi, fără să se întrevadă o rezolvare imediată, transmite Reuters.
Sâmbătă, negociatorii United Auto Workers şi Ford Motor au avut ”discuţii rezonabil de productive” pentru un nou contract, a spus sindicatul, în timp ce Stellantis, compania părinte a Chrysler, a declarat că şi-a suplimentat oferta.
Aproximativ 12.700 de lucrători ai UAW rămân în grevă, ca parte a unei acţiuni coordonate care vizează trei fabrici de asamblare din SUA, câte una la fiecare dintre producătorii auto din Detroit, după ce contractele de muncă anterioare, de patru ani, au expirat joi.
Negociatorii sindicali şi reprezentanţii General Motors, Ford şi Stellantis au reluat discuţiile sâmbătă, la o zi după ce UAW a iniţiat cea mai ambiţioasă acţiune grevistă din SUA din ultimele decenii.
Stellantis a spus că discuţiile principale ale negocierilor vor fi reluate luni, în timp ce unele negocieri ale subcomitetelor sunt programate pentru duminică la General Motors.
Preşedintele UAW, Shawn Fain, este programat să apară duminică în două programe naţionale de ştiri.
Stellantis a declarat sâmbătă că şi-a mărit oferta, propunând majorări de 20% pe o durată a contractului de patru ani şi jumătate, inclusiv o creştere imediată cu 10% a salariilor. Aceasta se potriveşte cu propunerile GM şi Ford.
Propunerile reprezintă aproximativ jumătate din creşterea salariilor cu 40% pe care o cere UAW până în 2027, inclusiv o creştere imediată cu 20%.
Mark Stewart, directorul operaţional nord-american al Stellantis, a declarat sâmbătă reporterilor că UAW a respins o propunere de reluare a operaţiunilor la o fabrică de asamblare din Belvidere, Illinois, menţionând că oferta sa a fost condiţionată de ajungerea la un acord înainte de expirarea contractului.
La sfârşitul lunii februarie, Stellantis a oprit operaţiunile la uzina Belvidere pe termen nelimitat, invocând costurile în creştere ale producţiei de vehicule electrice.
UAW a criticat poziţia companiei cu privire la uzina din Illinois spunând că acum ”o iau înapoi. Aşa văd aceşti lucrători. O monedă de schimb”.
Stellantis a declarat sâmbătă seara că este dispusă să negocieze despre viitorul fabricii.
”Adevărul este că UAW a ignorat Belvidere în favoarea unei greve”, a spus compania.
Grevele au oprit producţia la trei fabrici din Michigan, Ohio şi Missouri, care produc Ford Bronco, Jeep Wrangler şi Chevrolet Colorado, împreună cu alte modele populare.
Vineri, Ford a declarat că renunţă pe termen nedeterminat la 600 de lucrători la o fabrică din Michigan, din cauza impactului grevei la uzina care produce Bronco, iar GM le-a spus celor aproximativ 2.000 de muncitori de la o fabrică de maşini din Kansas căfFabrica ar fi probabil închisă luni sau marţi din cauza lipsei de piese, ca urmare a grevei de la o fabrică GM din Missouri.
Pe lângă salarii mai mari, UAW cere săptămâni de lucru mai scurte, restabilirea pensiilor cu beneficii determinate şi o siguranţă mai puternică a locului de muncă, pe măsură ce producătorii de automobile fac trecerea la vehiculele electrice.