Maşinile minuscule asemănătoare modei anilor 1960 par să redevină populare. La salonul auto IAA de la Munchen, de săptămâna aceasta, au fost expuse câteva vehicule mici, asemănătoare aşa-numitele micromaşini sau ”maşini bule” de acum câteva decenii, precum Isetta, cu design italian, care a fost produs pentru prima dată la mijlocul anilor 1950, relatează CNBC.
În ultimii ani, maşinile inteligente şi Fiat 500 au fost printre unele dintre cele mai compacte vehicule de pe piaţă. Dar nevoia pentru o maşină electrică mică pare să atrage un interes în creştere, pe măsură ce cererea de vehicule mai curate în mediile urbane creşte.
La IAA, firma elveţiană Micro a prezentat Microlino, un vehicul mic alimentat cu baterii.
Micro spune că poate fi încărcat printr-o priză de acasă, în patru ore. Maşina are o autonomie de 230 de kilometri (aproximativ 143 de mile) şi o viteză maximă de 90 de kilometri pe oră.
În Europa, tehnic nu este clasificată ca maşină. Este ”un cvadriciclu greu”, undeva între motocicletă şi maşină.
Aceasta înseamnă că este supusă unei reglementări mai puţin stricte şi poate ajunge mai repede pe piaţă.
O altă maşină expusă la IAA a fost Yoyo, o maşină a startupul italo-chinez XEV. Yoyo are o autonomie de 150 de kilometri.
Aceste maşini sunt toate destinate Europei, potrivit lui Peter Richardson, director de cercetare a strategiilor tehnologice la Counterpoint Research.
Asta din cauza drumurilor înguste şi vechi din multe oraşe de pe continent. Ele pot fi, de asemenea, atractive în oraşele cu trafic intens, cum ar fi unele din India sau Thailanda.
Unele dintre utilizările lor ar putea fi ca a doua maşină a unei familii sau ca vehicul folosit în principal pentru conducerea în oraş, unde nu este nevoie să conduci pe distanţe lungi.
Cu toate acestea, există încă semne de întrebare cu privire la atractivitatea acestor tipuri de maşini minuscule.
Cel mai ieftin model de Microlino începe de la 17.990 de euro (19.316 USD). De asemenea, este puţin probabil să se califice pentru orice subvenţii pentru vehicule electrice în ţările mari, deoarece din punct de vedere tehnic nu este o maşină.
Acesta ar putea fi un preţ prea mare pentru acest vehicul pentru cumpărătorii care ar putea obţine un vehicul electric la acelaşi preţ, sau chiar mai ieftin, cu opţiuni de finanţare şi subvenţii pentru vehicule electrice.
”Aceste micromaşini nu atrag acele subvenţii… aşa că puteţi obţine o maşină inteligentă care este de fapt un EV complet şi va fi mai ieftin decât Microlino”, a adăugat Richardson.