Marca britanică Mini, deținută de BMW, a publicat primele imagini cu noile modele electrice, Mini Cooper și Countryman, două mașini care vor putea fi văzute în premieră la Munchen, peste doar câteva zile.
Noul Mini Cooper SE, anunțat cu mult timp în urmă de BMW Group, și-a făcut debutul, deocamdată în fotografii, cu câteva zile înainte de premiera mondială din cadrul salonului IAA din Munchen. Modelul înlocuiește prima generație Mini Electric și aduce o schimbare profundă: spre deosebire de primul Mini electric, cel nou va fi produs în China, ceea ce va aduce o economie importantă constructorului britanic.
Carateristicile anunțate ale noului Cooper electric au în centru o baterie de 41 kWh, care asigură o autonomie de numai 305 km, nu cu mult mai mare decât cea a Daciei Spring, dar asta doar pe versiunea entry, pentru că versiunea superioară are o baterie de 54 kWh, cu 402 km autonomie, o valoare mult mai atractivă.
În ce privește performanțele dinamice, nu mai există nicio asemănare cu Dacia Spring, pentru că motorul pe versiunea entry are 184 CP, iar pe cea superioară are 218 CP, suficient pentru o accelerație sportivă, de 6,7 secunde de la 0 la 100 km/h.
În privința chargerului de bord, Mini anunță puteri de până la 75 kW și, respectiv, 95 kW, la stațiile de putere (DC).
Un al doilea model electric, Countryman, înlocuiește actuala generație și aduce o serie de îmbunătățiri, inclusiv la nivelul designului. În primul rând, noul Countryman este mult mai mare decât generația anterioară, cu 4,43 metri, aproape 20 de centimetri în plus, ceea ce mută acest SUV în clasa superioară, cea compactă. Motivul acestei schimbări este dat de platforma folosită, cea care este regăsită pe BMW X1. De altfel, cele două modele, vor fi produse împreună în uzina din Leipzig, inclusiv o variantă cu combustie a lui Countryman, care rămâne astfel disponibil și cu motoare pe benzină. Datele privind motorizarea electrică, prezentată acum de Mini, arată că mașina va avea un motor de 204 CP și o autonomie de 462 km, fără să fie dezvăluită capacitatea bateriei, care va fi însă, cel mai probabil, similară cu cea de pe X1, adică 64,7 kWh. O versiune superioară, botezată 4ALL, va avea un al doilea motor electric, care va duce puterea sistemului la 313 CP, însă va reduce autonomia la 433 km.