Stellantis a dezvăluit miercuri noua sa platformă de vehicule ”STLA Medium”, prima dintre cele patru baze noi centrate pe electricitate care vor sta la baza tuturor modelelor viitoare realizate de al patrulea mare producător de automobile din lume după vânzări, transmite Reuters.
Grupul Stellantis, format la începutul anului 2021 prin fuziunea dintre Fiat Chrysler şi producătorul Peugeot PSA, a vândut anul trecut aproximativ 6 milioane de vehicule.
Producătorul auto are în plan să mute toate produsele sale viitoare pe patru noi platforme BEV (vehicule electrice cu baterii), STLA Small, Medium, Large şi Frame, începând cu STLA Medium din Europa în acest an.
”STLA Medium este destinată să fie fabricată în multe ţări: Franţa, Italia, Germania şi apoi în America de Nord, în diferite locaţii”, a spus CEO-ul Carlos Tavares, adăugând că alte locaţii ar putea fi adăugate mai târziu.
Grupul a declarat miercuri că toate noile sale platforme au fost proiectate cu prevederi pentru chimiile viitoare ale bateriilor, inclusiv bateriile fără nichel şi cobalt şi bateriile cu stare solidă.
”Acest lucru permite mărcilor Stellantis să adapteze capacităţile vehiculelor, pentru echilibrul ideal între cost şi performanţă”, potrivit companiei.
Platforma STLA Medium va suporta mai multe configuraţii de propulsie; în configuraţie complet electrică, va avea o autonomie standard de peste 500 de kilometri, care poate fi mărită până la 700 de kilometri cu ”un pachet de performanţă”.
Încărcarea bateriei de la 20% la 80% va dura 27 de minute, a spus Stellantis.
”BEV este punctul central al designului acestei platforme”, a spus Tavares.
Stellantis a declarat că în prezent oferă 26 de modele pe segmentele de piaţă care vor fi deservite de platforma STLA Medium.
Destinată maşinilor de dimensiuni medii, platforma STLA Medium va fi baza pentru până la două milioane de vehicule Stellantis pe an, construite în mai multe fabrici din întreaga lume, a declarat grupul italo-francez într-un comunicat.
Grupul Stellantis, ale cărui mărci includ şi Jeep, Ram, Alfa Romeo, Citroen şi Opel, intenţionează ca 100% din vânzările sale de maşini de pasageri europene şi 50% din vânzările de maşini de pasageri şi camionete din SUA să fie vehicule electrice cu baterie până în 2030.