Modificările de prețuri prin care Tesla încearcă să acapareze o cât mai mare cotă de piață nu au rămas fără răspuns, companii precum Ford și VW intră în hora reducerilor pe diverse piețe în timp ce companiile franceze și coreene nici nu vor să audă de o asemenea tactică. Probabil stimulați și de programul Rabla Plus, cei de la VW România oferă prețuri mai mici pentru modelele electrice care poartă sigla producătorului din Volfsburg.
Situația pieței auto din acest moment, marcată de o scădere accentuată a cererii de autoturisme noi, pe fondul ieșirii din criza de semiconductori, se reflectă și în comportamentul constructorilor auto. Tesla a dat un semnal important în primul trimestru al acestui an, cu discounturi mari, de până la 6.000 de euro, pentru modelele sale.
Ceilalți constructori au negat că vor apela la această metodă de contracarare a scăderii cererii. Ford a fost prima companie auto care a răspuns reducerilor anunțate de Tesla cu propriile discounturi, acordate pentru modelul său electric, Mustang Mach-E. La scurt timp după ieftinirea Model 3 și Model Y, Mustang electric s-a ieftinit și el cu până la 5.900 de dolari, pentru versiunea cea mai scumpă.
Ceilalți producători au anunțat că nu intră în hora reducerilor, printre aceștia numărându-se Renault, cu modelul Megane E-Tech, sau Hyundai – Kia, cu toate modelele de ultimă generație, Ionique 5 și 6 și, respectiv, EV6. Atât francezii, cât și sud-coreenii au spus că nu vor să afecteze valoarea reziduală și marjele de profit ale acestor mașini prin reduceri conjuncturale de prețuri.
Iată însă că grupul Volkswagen, confruntat cu aceeași scădere a cererii care se manifestă în toată Europa, inclusiv pe segmentul de electrice, anunță reduceri de 4.500 de euro, pentru prețul final, cu TVA, la toate modelele electrice din gama ID, aflate pe stoc.
Cel mai popular model electric al VW, ID.4, costă în acest moment 49.643 de euro, prețul de listă pentru versiunea de intrare în gamă. Cu reducerea de 4.500 de euro aplicată, prețul scade la 44.143 de euro, astfel că decalajul față de Tesla Model Y se reduce simțitor, în condițiile în care mașina americană produsă în Berlin poate fi comandată în acest moment cu 47.240 euro, fără Rabla. Versiunea superioară, cu baterie mai mare și tracțiune integrală, costă 54.240 de euro, iar vârful de gamă, Performance, ajunge la 60.000 de euro, cu proximativ 500 de euro mai ieftin decât GTX de la VW ID.4, care însă ajunge la 56.000 de euro, cu tot cu „extra-reducerea” pe care o primesc clienții români. Între cele două mașini există diferențe importante la nivel tehnic, deoarece VW ID.4 este mai scurt cu 17 cm decât Model Y, iar motorul pe versiunea de intrare are doar 204 CP la VW, în timp ce la Tesla are 300 CP.
Un avantaj pentru VW este la baterii: doar 455 km autonomie la Model Y, versiunea de bază, cu baterie de 60 kWh, și 530 km la ID.4, cu baterie de 72 kWh.