În aceeași zi în care ministrul român al Economiei, Florin Spătaru, a declarat că are rezerve în privința Euro 7, omologul său francez, Bruno Le Maire, susține că producătorii de automobile ar trebui să fie scutiți de costurile suplimentare rezultate din implementarea acestui nou standard de de poluare.
Prezent la inaugurarea unei uzine de baterii pentru mașini electrice din nordul Franței, Bruno Le Maire a declarat că producătorii de automobile ar trebui să fie scutiți de costurile suplimentare aferente noului standard Euro 7 și lăsați, mai degrabă, „să investească în tehnologiile de mâine, nu în cele de ieri”.
„Poate am face mai bine să uităm acest standard Euro 7, care îi va determina pe producătorii noștri de mașini să cheltuiască inutil bani. (…) Cheltuieli inutile”, a mai spus Bruno Le Maire.
Prin această declarație, ministrul francez ia partea producătorilor de automobile care au solicitat Comisiei Europene să renunțe la impunerea unor noi standarde de depoluare, Euro 7, menite să reducă și mai mult emisiile rezultate atât din procesul de ardere al carburanților, dar și din cel al frecării anvelopelor cu asfaltul sau al particulelor generate sistemul de frânare.
„Poate am face mai bine să uităm acest standard Euro 7, care îi va determina pe producătorii noștri de mașini să cheltuiască inutil bani. (…) Cheltuieli inutile”, a mai spus Bruno Le Maire.
Prin această declarație, ministrul francez ia partea producătorilor de automobile care au solicitat Comisiei Europene să renunțe la impunerea unor noi standarde de depoluare, Euro 7, menite să reducă și mai mult emisiile rezultate atât din procesul de ardere al carburanților, dar și din cel al frecării anvelopelor cu asfaltul sau al particulelor generate sistemul de frânare.
Prezent la același eveniment, CEO-ul Merceds-Benz, Ola Kallenius, a menționat că noile standarde vor necesita fonduri majore fără a avea ca efect o îmbunătățire substanțială a mediului.
„Să nu alocăm capitalul limitat pe care îl avem pentru lucruri care nu vor da un rezultat semnificativ – și aici mă refer la rezultatul ecologic”, a declarat Kallenius.
Opt țări UE, inclusiv Franța și România, au cerut blocului comunitar să anuleze noile limite de poluare Euro 7 deoarece acestea distrag atenția de la obiectivul de a interzice definitiv noile vehicule cu motor cu ardere internă – cu excepția celor alimentate cu e-combustibili – după 2035.