Ford pregătește reducerea costurilor în China, o încercare de a se redresa după declinul îndelungat al vânzărilor pe cea mai mare piață auto din lume, transmite Reuters.
„Costurile noastre nu sunt competitive, și lucrăm în cadrul companiei cât și cu partenerii noștri la reducerea costurilor în toate zonele. Putem câștiga doar printr-o organizare suplă și eficace. Aceste acțiuni sunt necesare pentru noi pentru a construi o afacere mai fiabilă și mai sustenabilă în China”, a afirmat un reprezentant al Ford China pentru Reuters.
Sute de oamenii își vor pierde locurile de muncă Presa chineză a anunțat, citând surse care au dorit să-și păstreze anonimatul, că producătorul auto american intenționează să renunțe la 1.300 de locuri de muncă în China. Potrivit datelor Reuters, vânzările Ford în China sunt în scădere din 2016, iar exporturile sale din statul asiatic aproape s-au dublat în 2022.
De asemenea, Ford va restructura operațiunile sale din China pentru a transforma una dintre societățile mixte într-un hub de export pentru vehiculele pe combustie și cele comerciale electrice, anunțase recent directorul general Jim Farley. Ford Motor Co (F.N) a anunțat recent reduceri semnificative de locuri de muncă în Spania, Germania și alte părți ale Europei, iar în luna august a anului trecut a declarat că va reduce un total de 3.000 de locuri de muncă, mai ales în America de Nord și India.
La sfârșitul lunii trecute, și Stellantis NV (STLAM.MI), compania mamă a Chrysler, a anunțat că oferă pachete de ieșire voluntară pentru 33.500 de angajați din SUA, deoarece încearcă să eficientizeze operațiunile. Ofertele acopereau 31.000 de muncitori plătiți cu ora din SUA și aproximativ 2.500 de lucrători salariați. Stellantis nu a spus câte locuri de muncă în total încearcă să elimine. De asemenea, compania preciza că oferă unor angajați din Canada achiziții voluntare.