Nissan este departe de a-și pune în ordine activitățile, din punct de vedere al vânzărilor și profiturilor obținute, chiar dacă prognozează o ușoară creștere a profitului net, în anul fiscal încheiat pe 31 martie.
Nissan a anunțat vânzări în scădere pe ultimele 12 luni, respectiv în anul fiscal 1 aprilie 2022 – 31 martie 2023. Compania japoneză a vândut 3,16 milioane de vehicule în intervalul analizat, cu 17,1% mai puține decât în anul fiscal anterior, pe fondul închiderii unor unități de producție, dar și sub impactul puternic al crizei de semiconductori. Declinul Nissan este unul care a început încă din 2019 și a continuat pe parcursul pandemiei de coronavirus, de la peste 5 milioane de vehicule, ceea ce înseamnă că pierderea este de aproape 2 milioane de vehicule anual. Cele mai mari pierderi au fost cele din afara Japoniei, atât timp cât pe piața de origine Nissan, care s-a îndepărtat destul de mult de parteneriatul cu Renault, după arestarea lui Carlos Ghosn, a reușit să-și stabilizeze scăderile și a înregistrat pentru prima dată o creștere ușoară de 6 procente. Perspectivele sunt ceva mai bune în următorul an fiscal și în anul calendaristic 2023, având în vedere că în martie Nissan a reușit să-și depășească rezultatele din 2022.
În același timp, pe fondul reducerii veniturilor, un efect inevitabil al scăderii puternice a vânzărilor, Nissan și-a diminuat și cheltuielile, astfel că a putut să realizeze un profit net mai bun decât cel din anul anterior. Imediat după anunțul privind vânzările, Nissan a precizat că-și reevaluează previziunile financiare pentru anul fiscal, cu o creștere de 41,9% a profitului net, la 220 miliarde yeni.
Previziunile anterioare fuseseră făcute pe 9 noiembrie 2022. Compania precizează că și-a îmbunătățit performanța printr-un venit non-operațional mai bun decât cel așteptat. Este vorba despre contribuțiile la profit din partea companiilor subsidiare, respectiv un joint-venture pe care Nissan îl deține împreună cu Dongfeng, în China.