Compania Daihatsu, aparținând Toyota Motor Corp, a manipulat o parte a ușii în cadrul testelor de siguranță în caz de coliziune laterală efectuate pentru aproximativ 88.000 de mașini, dintre care majoritatea au fost vândute sub marca Toyota, au anunțat vineri cele două companii, relatează Reuters.
Toyota și Daihatsu susțin că ornamentele ușilor de pe vehiculele supuse testelor au fost modificate cu o „crestătură” pentru a minimiza riscul ca în timpul acestora interiorul ușii să se rupă cu o margine ascuțită și să provoace rănirea unui ocupant atunci când airbagul lateral s-ar fi declanșat într-un accident.
Modificarea care a fost adusă vehiculelor testate nu a fost folosită la vehiculele de serie destinate să fie vândute.
Președintele Toyota, Akio Toyoda, a declarat că investighează modul în care panoul lateral al modelului Yaris și al altor modele au fost schimbate pentru teste de siguranță și și-a cerut scuze pentru ceea ce el a numit o încălcare inacceptabilă a încrederii consumatorilor.
Toyota a precizat că nu a primit niciun raport privind un accident sau rănire legată de testul de impact lateral trucat.
Nu este deocamdată clar cine a trucat ușile pentru testarea la impact, cât de răspândită a fost cunoștințele despre acțiune în cadrul Daihatsu și dacă managerii superiori au aprobat pasul.
„Vom continua cu o investigație detaliată de aici încolo, dar promitem că vom afla ce s-a întâmplat acolo, vom investiga adevăratele intenții și vom lucra cu onestitate pentru a preveni ca astfeld e cazuri să se repete”, a declarat Toyoda reporterilor.
„Vom avea nevoie de ceva timp pentru a face asta”, a spus el.
Daihatsu a spus că a descoperit testul de siguranță manipulat după un raport al unui avertizor. A spus că a raportat problema agențiilor de reglementare și a oprit livrarea modelelor afectate.
Printre acestea sunt incluse mașinile Toyota Yaris Ativs fabricate în Thailanda începând din august 2022 și Perodua Axia fabricate în Malaezia începând cu februarie anul acesta.
Din cele peste 88.000 de vehicule vândute, aproximativ 76.000 erau modele Yaris destinate în principal pentru piețele din Thailanda, Mexic și țările Consiliului de Cooperare din Golf, a spus Daihatsu.
Aproximativ 11.800 de vehicule afectate au fost modele Axia fabricate de Daihatsu produse la o fabrică din Malaezia în participație cu producătorul de automobile local Perodua. Acele mașini au fost vândute în Malaezia.
Consiliul de Cooperare al Golfului cuprinde Arabia Saudită, Emiratele Arabe Unite, Kuweit, Qatar, Bahrain și Oman.
Daihatsu a spus că va efectua noi teste de siguranță în prezența autorităților de reglementare și va confirma siguranța modelelor înainte de a relua livrările.