Constructorul japonez Toyota a început campania de extindere a gamei electrice, cu două noi concepte pe care le-a prezentat în China, în cadrul Salonului Auto din Shanghai. Două noi automobile din familia „Beyond Zero”, care poartă indicativul bZ, au fost prezentate în premieră de Toyota în Shanghai, în prima zi a Salonului Auto, ca un prim pas în ofensiva electrică a mărcii, anunțată de noul CEO.
Modelele sunt la stadiul de concept care urmează să fie declinat în versiuni de serie și se numesc în acest stadiu bZ Sport Crossover Concept și bZ FlexSpace Concept. Ambele modele prezentate vor fi lansate pe piața chineză în 2024, parte dintr-o listă zece modele BEV anunțate de japonezi pentru următorii trei ani. Primul dintre cele două modele, bZ Sport Crossover, a fost prezentat ca un vehicul „activ și distinctiv”, acesta fiind dezvoltat în comun de Toyota, de parteneriatul BYD TOYOTA EV TECHNOLOGY CO, împreună cu FAW Toyota Motor Co. și Toyota Motor Engineering & Manufacturing (China) Co.
Mașina va fi produsă și vândută de FAW și va fi destinată în special generației tinere. Mașina a fost gândită astfel încât să poată fi upgradată după cumpărare, asemănător telefoanelor mobile. Al doilea concept, bZ FlexSpace, este un SUV de familie, cu accent pe utilitate. Este dezvoltat în comun de Toyota, Guangzhou Automobile Group, GAC Toyota și TMEC și este planificat să fie produs și vândut de parteneriatul dintre Guanzhou și Toyota. Conceptul acestui model este „Cosy Home”, pentru a crea un spațiu pentru familii. După cum a explicat Toyota, conceptul bZ FlexSpace oferă un spațiu mare în cabină, ușurință în utilizare, siguranță avansată, o gamă de croazieră fiabilă, precum și diverse funcții inteligente.
Toyota pune un accent sporit pe extinderea gamei împreună cu parteneri chinezi, pentru a oferi produse care să atragă clienții din China. Tendința este regăsită la mai mulți constructori auto, care pun accent pe dezvoltarea de modele destinate pieței locale, cu ajutorul partenerilor locali, astfel încât să poată răspunde cererilor clienților. Până în prezent, Toyota are un mare decalaj în lansările de automobile electrice, comparativ cu concurenții săi. Primul model de serie cu propulsie cu baterii 100%, bZ4X, a fost lansat abia anul trecut, iar vânzările sale au fost limitate în primele luni. În schimb, japonezii au continuat să investească în mașinile hibride, fiind liderul global al acestui tip de propulsie, inclusiv în Europa.
În urmă cu o două săptămâni, Koji Sato, noul CEO al Toyota Motor a prezentat noua strategie de electrificare a companiei, sub sloganul „Să facem mașini din ce în ce mai bune!”. Chiar dacă a subliniat că va pune accent pe hibride în continuare, Sato a anunțat că Toyota va lansa 10 modele noi BEV, până în 2026, care vor genera vânzări de 1,5 milioane unități. Pe lângă acestea, care sunt deja în dezvoltare, compani va dezvolta „o nouă generație de vehicule cu baterii”, cu o autonomie dublă, cu un design nou și cu performanțe crescute. Printre noile modele anunțate se numără un SUV de mari dimensiuni, pentru SUA, cu baterii produse local, cele două modele pentru China, dar și un alt model de mici dimensiuni destinat pieței din Asia, alături de pick-up-uri electrice.