Nissan dezvoltă planuri de creştere în domenii precum software şi vehicule electrice, independent de Renault, în timp ce cei doi producători de automobile lucrează pentru a finaliza termenii unei alianţe care va fi restrânsă semnificativ, au spus şapte persoane cu informaţii în acest domeniu, transmite Reuters.
Al treilea mare producător de automobile din Japonia după vânzări, Nissan caută un partener în afara industriei auto pentru a dezvolta software care să conecteze vehiculele la servicii bazate pe cloud, au spus două persoane implicate în discuţii, fără a da detalii despre candidaţi.
Acest lucru ar aborda o relativă slăbiciune a Nissan, deoarece încearcă să facă maşinile ”mai inteligente şi mai conectate”, a spus una dintre persoane.
De asemenea, Nissan lucrează la o strategie extinsă pentru vehiculele electrice cu baterii şi plug-in pentru pieţele din America de Nord şi Asia, care va fi doar pentru Nissan, au spus aceştia.
Dezvăluirile au loc în momentul în care consiliul de supraveghere al Alianţei s-a reunit săptămâna aceasta pentru a discuta o reechilibrare care va face ca Renault să-şi reducă participaţia la Nissan de la 43% la 15%, egală cu dimensiunea pachetului Nissan la Renault, şi Nissan să obţină drepturi de vot reciproce.
Conform acordului, care urmează să fie finalizat până la jumătatea anului, Nissan va investi şi în noua afacere Ampere EV a producătorului francez de automobile. Dezechilibrul i-a enervat de mult pe directorii Nissan, care s-au plâns că Renault nu şi-a plătit partea echitabilă din costurile pentru inovare şi dezvoltare.
Strategia emergentă a Nissan reflectă cconvingerea producătorului auto japonez că alianţa veche de 23 de ani şi-a urmat cursul pentru multe dintre cele mai mari provocări cu care se confruntă, au spus oamenii.
Deşi Nissan vede economii continue în achiziţiile de piese partajate cu Renault, nu intenţionează să ofere suport de inginerie pentru Ampere, au spus două dintre persoane, care au cerut să nu fie identificate, deoarece discuţiile între companii sunt în desfăşurare.
De asemenea, Nissan nu intenţionează să furnizeze tehnologia hibridă e-Power unei asocieri în comun axată pe motor pe benzină, pe care Renault o are cu Zhejiang Geely Holding Group Co Ltd din China şi Saudi Aramco Base Oil.
O astfel de gândire de sine stătătoare conturează un plan pe termen mai lung care ar putea fi anunţat până la sfârşitul anului, concentrându-se pe performanţe operaţionale îmbunătăţite, electrificare şi software care să permită conducerea autonomă şi alte funcţii de ”maşină conectată”, a spus una dintre persoane.
”Chiar dacă Renault primeşte ceva de la Nissan, beneficiile care se mişcă în cealaltă direcţie sunt mari. Restricţiile de la Renault au dispărut şi ne putem mişca liber”, a spus o a doua persoană care cunoaşte poziţia Nissan.
Într-un comunicat comun adresat Reuters, Nissan şi Renault au spus că lucrează la termenii finali de parteneriat care să le facă mai competitive.
Companiile plănuiesc să detalieze proiectele de cooperare deja anunţate pentru India şi America Latină.
”Noua structură permite luarea deciziilor mai rapidă şi mai flexibilă”, au spus companiile.
Potrivit acestora, investiţia în Ampere ar întări Nissan în Europa şi ”ar accelera afaceri noi”.
Nissan va investi şi va furniza tehnologie pentru această afacere, dar îşi va limita implicarea operaţională, a declarat una dintre persoane pentru Reuters.
Dacă Ampere a dezvoltat o tehnologie de interes pentru Europa, Nissan ar căuta să o cumpere separat, a spus persoana.
Poziţia marchează o oprire puternică a viziunii lui Carlos Ghosn, care a condus anterior atât Renault, cât şi Nissan şi a promovat o integrare mai profundă, contrar obiecţiilor unor directori ai Nissan.
Ghosn a fost arestat în 2018, la Tokyo, sub acuzaţia de abateri financiare, şi a spus că detenţia sa face parte dintr-un complot al directorilor Nissan de a bloca o fuziune a celor doi producători auto.
El a fugit în Liban la sfârşitul anului 2019, în aşteptarea procesului, şi de atunci trăieşte ca fugar.
În discuţiile de reechilibrare, Nissan a făcut eforturi pentru protejarea tehnologiei sale, pentru a limita orice dezavantaj din parteneriatul continuu, au spus oamenii implicaţi.
Printre tehnologiile pe care Nissan doreşte să le protejeze se numără munca sa privind fabricarea bateriilor litiu-ion cu stare solidă şi grupul său de propulsie hibrid electric e-Power, au spus oamenii.