Mașinile mărcii Tesla s-au ieftinit și pe unele din piețele din Europa, în a doua sesiune din acest an, după ce prețurile fuseseră tăiate în SUA. Elon Musk a declarat că vrea să stimuleze cererea pentru mașinile mărcii. Prețurile Model 3 și Model Y de la Tesla au fost reduse în ultim săptămână, pe piața din Germania, Franța, Spania și Marea Britanie, dar și pe alte piețe europene, în încercarea de a opri scăderea cererii pentru mașinile mărcii.
Măsura vine la scurt timp după ce a fost inițiată în SUA, unde scăderile s-au cifrat la 5000 de dolari. În Europa, după cea de-a doua scădere, prețul este cu până la 6.000 de euro mai mic pentru Model 3 și cu 4.000 de euro, la Model Y.
În Germania, cea mai mare piață a momentului pentru Tesla, în Europa, și locul în care sunt produse cele mai multe din mașinile vândute în regiune, Model Y s-a ieftinit la 44.890 de euro, după al doilea val de reduceri, iar în Franța, la 44.990 euro. De asemenea, pe piața din Spania cel mai ieftin Model Y costă 45.990, iar în Marea Britanie prețul este 44.990 lire. În România, prețul afișat de Tesla – la momentul la care în vest era deja disponibilă reducerea – pentru Model Y era în continuare 47.000 de euro, similar cu nivelul de la începutul acestui an. De asemenea, Model 3 afișează prețul de 41.990 euro, preț similar cu cel din Germania, mai mic cu 3.000 de euro față de prețul de lansare. Analiștii susțin că Tesla a apelat la aceste reduceri pentru că era compania cu cele mai mari marje de profit pe automobil, respectiv 9000 de euro, o valoare care permite ieftinirea într-o situație de criză, fără ca mașina să devină neprofitabilă. Unul dintre argumentele pentru care conducerea Tesla a preferat să reducă prețurile este creșterea producției în toate uzinele mărcii, atât în SUA și China, cât și în Europa, la Berlin, astfel că pentru a putea să-și atingă țintele de vânzări promise, este nevoie de o reducere a prețurilor, chiar dacă unii specialiști sunt de părere că decizia ar putea afecta imaginea brandului.
Un efect în acest sens a fost observat pe piața de mașini second-hand, unde proprietarii au fost nevoiți să reducă la rândul lor prețurile, deoarece o Tesla cu câteva zeci de mii de km a devenit mai scumpă decât una nouă. În acest moment, diferența de preț poate fi observată în comparația de echipamente și versiuni. Un Model Y AWD Long Range, al cărui preț a fost redus la 53.000 de euro, poate fi cumpărat de pe piața SH cu circa 46.000 de euro, la un kilometraj de 20 – 30 mii de km, adică prețul unui Model Y cu tracțiune spate nou.