Volkswagen a prezentat detaliile planificatului model electric la un preţ accesibil, care ar urma să coste mai puţin de 25.000 euro (26.790 dolari), ca parte a planurilor grupului german ca 80% din vânzările brandului VW în Europa să fie vehicule exclusiv electrice, până în 2030, transmite Reuters.
Maşina va avea o autonomie de 450 km, va fi lansată în Europa până în 2025, va fi prima produsă pe o platformă modulară electrică a Volkswagen, iar elementele de design amintesc de primul model Golf, a anunţat cel mai mare producător auto european.
Bateria se va încărca de la 10% la 80% în aproximativ 20 minute, iar viteza maximă a maşinii ajunge la 160 km pe oră.
„Implementăm procesul de transformare într-un ritm care ne permită să ducem spre mase mobilitatea electrică”, a afirmat şeful brandului VW, Thomas Schaefer.
Grupul german lucrează şi la un alt model electric, care ar urma să coste mai puţin de 20.000 euro, a informat grupul german, fără a da detalii suplimentare.
Săptămâna aceasta, Volkswagen a anunţat că intenţionează să investească în următorii cinci ani 180 miliarde de euro (192,76 miliarde de dolari) în zone cum ar fi producţia de baterii şi operaţiunile sale din America de Nord, în timp ce cheltuielile cu motoarele pe combustie vor scădea din 2025.
Peste două treimi din bugetul pentru investiţii va fi alocat pentru electrificare şi digitalizare, în creştere faţă de un nivel de 56% în precedentul plan pe cinci ani, iar o sumă de 15 miliarde de euro va fi alocată pentru fabricile de baterii şi pentru materiile prime.
Investiţiile în tehnologia motoarelor pe combustie vor atinge un nivel de vârf în 2025 şi apoi vor scădea, pentru ca până în 2030 jumătate din totalul maşinilor vândute pe plan global să fie exclusiv electrice, a informat grupul german.
Într-o discuţie cu jurnaliştii din 2 martie, directorul general al Tesla, Elon Musk, a anunţat că inginerii companiei vor reduce cu 50% costurile de asamblare la viitoarele generaţii de maşini, dar nu a dezvăluit când va debuta mult aşteptatul model electric la un preţ accesibil.
Analiştii se aşteptau ca Musk să dea detalii despre noile vehicule ce vor fi lansate şi ce modele vor fi oferite. Directorii companiei au precizat că pe o platformă Tesla va fi construit mai mult de un vehicul în fabricile standardizate, dar Musk nu a precizat la ce modele se gândeşte.
Directorul financiar al Tesla, Zach Kirkhorn, şi alţi oficiali au scos în evidenţă angajamentul lor de a reduce costurile de producţie.
Şeful inginerilor, Lars Moravy, a spus că Tesla se aşteaptă să construiască viitoarea generaţie de vehicule la jumătate din actualul cost al Model 3 sau Model Y.