Constructorii auto Nissan şi Renault au dezvăluit luni detaliile alianţei lor reechilibrate, în cadrul căreia producătorul auto japonez s-a angajat să preia o participaţie de până la 15% din viitoarea divizie de automobile electrice a Renault, denumită Ampere, transmite Reuters.
Celălalt partener din cadrul alianţei, firma Mitsubishi Motors, va analiza la rândul său posiblitatea de a investi în Ampere, au precizat companiile într-un comunicat de presă.
„Intenţia Nissan este de a investi până la 15% în Ampere, entitatea EV & Software din Europa a Renault Group, cu obiectivul de a deveni un investitor strategic”, se precizează în comunicatul de presă publicat înaintea unei prezentări oficiale a detaliilor alianţei reechilibrate.
La finele lunii trecute, Renault şi Nissan au convenit o restructurare profundă a alianţei lor, înfiinţată în 1999, care le va pune pe picior de egalitate, iar producătorul auto nipon va investi în noua divizie de vehicule electrice a grupului francez. Conform acordului, Renault îşi reduce participaţia la Nissan la 15%, de la aproximativ 43%, transferându-şi participaţia rămasă, de 28%, într-un trust francez.
Renault va avea flexibilitatea deplină de a vinde acţiunile Nissan păstrate în trust dar „nu are obligaţia de a vinde acţiunile într-un interval de timp prestabilit”, se precizează în comunicatul de presă difuzat luni. Atunci când îşi va vinde acţiunile „Nissan va beneficia de dreptul de a face prima ofertă, în numele său sau pentru o terţă parte”, se mai arată în comunicat.
În luna mai a anului trecut, Renault a anunţat în mod oficial că ia în considerare opţiunea creării a două entităţi separate, una dedicată dezvoltării, producţiei şi vânzării de vehicule electrice, cu sediul în Franţa, şi cealaltă dedicată dezvoltării şi producţiei de motoare şi cutii de viteze termice şi hibride de nouă generaţie E-TECH, care va include operaţiunile din România, Spania, Portugalia, Turcia şi America Latină.
Divizia Ampere va avea sediul în Franţa şi aproximativ 10.000 de angajaţi. Societatea mixtă din domeniul vehiculelor cu motoare pe combustie înfiinţată cu Geely, care va avea denumirea Horse, va avea sediul în afara Franţei şi aproximativ 19.000 de angajaţi pe trei continente.