Bayerische Motoren Werke (BMW) a anunţat miercuri că intenţionează să majoreze anul acesta la 15% ponderea vehiculelor complet electrice în totalul vânzărilor, de la un nivel de aproape 10% în 2022, transmit DPA şi Reuters.
Producătorul auto german a vândut anul trecut 2,4 milioane de maşini, cu aproximativ 100.000 mai puţine decât în 2021, a informat un purtător de cuvânt al BMW, pe fondul cererii ridicate pentru modelele electrice i4, iX, iX1 şi i7.
Brandul BMW a vândut anul trecut 2,1 milioane de vehicule, în scădere faţă de nivelul record de 2,2 milioane în 2021, deoarece restricţiile impuse în China au afectat producţia iar inflaţia din Europa a redus cererea.
Rezultatele finale privind vânzările în 2022 ale grupului, care deţine brandurile BMW, Mini şi Rolls-Royce, vor fi anunţate în 10 ianuarie.
Totuşi, BMW a compensat până acum scăderea volumelor de vânzări cu preţuri mai ridicate, înregistrând o creştere a profitului în trimestrul trei din 2022.
„Suntem mândri că brandul BMW rămâne numărul unu în topul segmentului premium pe plan global”, a anunţat compania, făcând referire la rivala Mercedes-Benz, care a fost timp de câţiva ani pe primul loc.