Marca Volkswgen ia în calcul posibilitatea ca modelul Golf să primească o nouă versiune electrică, pe generația 8, deși acest lucru fusese eliminat complet din calcule, anterior. Motivul este dat de amânarea proiectului Trinity, care nu are încă pregătit software-ul necesar.
Fanii modelului VW Golf s-ar putea bucura de o nouă generație a propulsiei electrice, care ar putea fi lansată cel mai târziu în 2026, după cum anunță publicația Handelsblatt, care citează surse din interiorul companiei. Mașina ar urma să fie dezvoltată pe actuala platformă MEB și să fie produsă în aceeași uzină din Wolfsburg în care sunt fabricate modelele Golf cu combustie. Posibilitatea de a produce o nouă generație e-Golf a fost luată în discuție de noua conducere a grupului și a mărcii, Oliver Blume și, respectiv, Thomas Schafer, care i-au înlocuit pe Herbert Diess și pe Ralf Brandstatter, după ce proiectul Trinity – care urmărește lansarea unei noi platforme electrice și a noi modele electrice – a fost amânat, posibil până în 2030. Din acest motiv, Volkwagen ar urma să-și reproiecteze planul de lansări, iar un e-Golf ar putea completa gama de mașini electrice, cu o perioadă de dezvoltare mai scurtă.
În prezent, prima generație e-Golf, care a fost produsă în Zwickau, a fost scoasă din producție, fiind vândute sporadic unele modele existente pe stoc. Mașina fusese dezvoltată pe baza lui Golf 7 care fusese adaptat pentru a face loc bateriei și celorlalte sisteme specifice. Ulterior, VW a dezvoltat platforma MEB care a fost folosită pentru dezvoltarea și producția modelului ID.3, un continuator al modelului Golf în era electrică. O variantă alternativă luată în calcul este electrificarea lui Tiguan, care ar putea astfel să crească oferta de SUV-uri electrice și în același timp să nu canibalizeze vânzările lui ID.3. În prezent, cel ami vândut automobil electric al VW este ID.4, SUV-ul construit pe platforma MEB.