AutoReport.ro a testat cel mai nou model Jaguar, primul SUV din istoria mărcii britanice premium și mașina de la care se așteaptă o creștere a vânzărilor brandului.
Producătorii de lux deja fac un pas în segmentul SUV la mult timp după ce Porsche s-a aventurat în această zonă cu Cayenne. Acum urmează și Jaguar pe segmentul premium-lux, deși grupul este deja prezent aici cu o mulțime de modele Range Rover și Land Rover.
Pentru a îndeplini toate așteptările, Jaguar F-PACE trebuie să aibă calități de best seller. Totul de la design, până la materialele folosite trebuie să ne ducă cu gândul în zona de lux.
F-Pace are la bază arhitectura Jaguar din aluminiu uşor. Modelul vine cu elemente inspirate de la modelul F-TYPE, cum ar fi linia de design a părţii din spate, a gurilor de aerisire şi a stopurilor. În plus, forma inedită a grilei faţă, a capotei, farurile cu tehnologie full-LED, jantele de 22 de inch şi consola transpun în realitate viziunea artistică a conceptului C-X17.
Modelul Jaguar F-PACE testat de noi are sub capotă motorizarea de 2 litri diesel și 180 CP, cuplat la o transmisie automată cu dublu ambreiaj. Deși am fi preferat o variantă mai puternică, cu acest motor F-Pace se descurcă destul de bine, este rapidă și are un răspuns prompt. Mașina este echipată și cu tracțiune integrală și poate aborda și drumuri accidentate sau trasee offroad.
F-Pace este un SUV, dar la comportamentul dinamic ne-a păcălit că suntem de fapt la volanul unui sedan. Stă foarte bine pe asfalt, chiar și în curbe abordate mai sportiv, iar suspensiile asigură confort pentru cei din interior, chiar și pe drumuri accidentate.
Habitaclul noului Jaguar F-PACE dispune de spaţiu suficient pentru a acomoda cinci persoane. Interiorul îmbină materiale şi finisaje de cea mai bună calitate, dotări precum scaune spate încălzite, cu reglare electrică. Sistemul de infotainment este numit InControl Touch Pro şi are un ecran virtual HD, de 10,2 inch care poate comandat și prin gesturi. Instrumentarul de bord este de fapt un afișaj de 12,3 inch cu indicatoare digitale și vedere harta 3D pe ecran complet. Mai mult decât atât, dispune și de cel mai mare portbagaj dintre competitorii săi – 650 litri. Portbagajul poate fi deschis prin gesturi, datorită unui senzor.
La capitolul siguranță activă avem sisteme precum: avertizare la părăsirea benzii de rulare, monitorizarea stării șoferului, recunoașterea semnelor de circulație și limitare inteligentă a vitezei, monitorizare a unghiului mort și detectarea traficului din spate, cruise control adaptiv cu asistență la deplasarea în coloană, frânare de urgență autonomă și sistem de asistență la parcare.
Jaguar F-Pace 2.0d AWD Aut
– 0-100 km/h: 8,7 secunde
– Viteza maximă: 208 km/h
– L/l/î: 4.731/1.936/1.652
– Masă proprie: 1.775 kg
– Volum portbagaj (l): 650
– Cilindree (cmc): 1.999
– Putere (CP): 180 la 4.000 rpm
– Cuplu maxim (Nm): 430 la 1.750 rpm
– Consum mediu: 6 l/100 km (mixt)
– Cutie de viteze: Automată, 8 trepte