Compania chineză Geely Automobile Holdings și grupul petrolier de stat Aramco din Arabia Saudită negociază cumpărarea a 40%, respectiv 20% din acțiuni la viitoarea unitate de motoare pe combustibili fosili a Renault (RENA.PA), care va include Uzina Mecanică Mioveni, precum și centre de inginerie din mai multe țări, între care și cel din România.
Discuțiile sunt încă în desfășurare și cu alți parteneri, conform Reuters.
Partenerul de alianță al Renault, producătorul auto japonez Nissan, nu intenționează să preia o participație în unitatea de motoare cu ardere, au declarat surse pentru Reuters.
Grupul Renault, care deține și marca Dacia, a vândut deja, în luna mai, un pachet de 34,02% din acțiunile Renault Korea Motors (Samsung Motors) companiei chineze Geely. Geely deține marca suedeză Volvo și, de asemenea, controlează un pachet de 10% din Mercedes-Benz. Tot în luna mai, directorul general al Renault Group, Luca de MEO a vorbit în fața acționarilor despre faptul că există un audit care a arătat că o separare a activităților dedicate vehiculelor electrice are un mare potențial. O astfel de separare „ar corecta evaluarea grupului”, a spus de Meo, care a subliniat că nu dorește să rupă în două compania, ci să creeze două entități cu aproximativ 10.000 de angajați fiecare.
El a confirmat atunci intenția de a găsi un partener pentru divizia de motoare cu combustie. Cu o zi înainte, Reuters a citat două surse din interiorul Renault care au vorbit despre deschiderea Renault de a ceda până la 60% din activitățile de producție de motoare termice, susținând de asemenea că au apărut deja primele propuneri de achiziție. Conform anunțului oficial al Renault, intenția de separare a activităților vizează mai multe unități de producție a motoarelor termice ale grupului, inclusiv Uzina Mecanică Mioveni, precum și centre de inginerie din mai multe țări, între care și cel din România. Renault a precizat că se va forma „un lider mondial al sectorului mecanic în serviciul industriei auto”, cu referire activitățile și tehnologiile care țin de motoarele și transmisiile termice și hibride.
„Vedem vehiculele electrice ca un business în creștere și ICE (n.r. motoarele cu combustie internă) ca un generator stabil de cash”, a spus De Meo anterior. „Este o nevoie industrială să separăm cele două echipe, deoarece joacă sporturi diferite”, a explicat șeful Renault. Acționarii Renault au aprobat pachetul de salarizare al conducerii companiei, Luca de Meo fiind răsplătit cu 4,74 milioane de euro pentru rezultatele din 2021, primul său an la conducerea companiei. Salariul primit de Meo este mai mare decât cel al predecesorului său, Thierry Bollore, care nu depășea 2 milioane de euro, dar este mai mic decât cel pe care Carlos Ghosn l-a încasat timp de mai mulți ani, respectiv circa 7 milioane de euro anual.