Honda HRV e:HEV – un nou concept de hybrid

Da mai departe!

Honda HRV are o nouă generație, cu o formă mult mai atrăgătoare. Atuul principal al SUV-ului japonez: un sistem hybrid foarte eficient, demonstrat de testele AutoReport.ro pe ruta București-Mangalia și retur.
Disponibil în Europa de la sfârșitul anului 2021 și în Romania de la începutul anului 2022, noul HR-V este cel mai recent model din gama Honda care poartă sigla e:HEV (vehicul electric hibrid), în urma actualizării CR-V și a noilor modele Jazz lansate în 2020. Noul HR-V extinde gama electrificată Honda, pe măsură ce marca se îndreaptă către obiectivul său de a electrifica toate modelele sale europene de masă până în 2022.
Noul model întruchipează filozofia de design minimalistă, curată și modernă a mărcii, văzută în alte modele recente Honda, care urmează concepte cheie de funcționalitate și design.
Este prima dată când acest SUV este plăcut din toate unghiurile. Designul include o nouă grilă masivă integrată, în timp ce forma caroseriei încorporează o capotă lungă și panouri laterale mai ascuțite, mai verticale, pentru a se asigura că nu există impact asupra spațiului interior. Centrul capotei este coborât și plat, cu linile laterale ce curg spre baza stâlpilor A, proiectând un sentiment de stabilitate și securitate care îmbunătățește în continuare estetica SUV-ului.
La fel ca la exterior, interiorul spațios oferă o senzație de SUV solid, premium, folosind materiale contemporane soft-touch. Estetica minimalistă modernă este evocată de dispunearea orizontală a tabloului de bord, rezultând un interior și un tablou de bord simplificat unde fiecare element este poziționat cu atenție pentru a contribui la senzația de spațiu. Sentimentul unui spațiu aerisit este amplificat de un nou sistem de ventilație care creează o perdea de aer proaspăt lângă și deasupra pasagerilor, ce curge din gurile de aerisire unice în formă de L poziționate în colțurile superioare ale tabloului de bord.
Datorită tehnologiei compacte, integrate a sistemului de propulsie Honda și a rezervorului poziționat central, noul HR-V păstrează scaunele versatile Magic Seats, care oferă posibilitatea de a le rabata pentru o podea perfect plană cât și de a ridica șezutul pentru a transporta obiecte înalte, în funcție de nevoile fiecăruia.
Sistemul de propulsie hibrid ajută producătorul japonez să respecte reglementările mai stricte privind emisiile din Europa pentru că Honda renunță la motoarele pe benzină și diesel.
Sistemul hibrid e:HEV al japonezilor este compus dintr-un propulsor de 1.5 litri, un motor electric, un generator și un pachet de baterii litiu-ion cu 60 de celule.
Puterea dezvoltată de hibrid este de 131 de cai putere și 253 Nm, în timp ce timpul de accelerație până la 100 km/h este de 10.6 secunde. Sistemul hibrid are trei moduri de rulare care se schimbă automat în funcție de drum. Pe autostradă, dacă șoferul menține viteza constantă, modelul folosește modul Engine Drive. Dacă șoferul accelerează mai tare, modelul trece în modul Hybrid Drive. Modelul dispune și de modurile Sport, Econ și Normal. Modelul testat de noi este apetisant de economic, chiar și pentru un hibrid, iar această tehnologie va avea multe de spus în viitor. Hibridul poate recupera energie la frânare prin modul B care reglează nivelul de recuperare.
La interior, Honda a pregătit un instrumentar de bord digital cu display de 10.2 inch, iar ecranul sistemului multimedia (cu Apple CarPlay și Android Auto) are o diagonală de 7 inch. Japonezii au păstrat butoanele fizice pentru sistemul de climatizare.
SUV-ul Honda vine cu tehnologii de siguranţă avansate disponibile încă din standard: Frânare în caz de coliziune (CMBS), Cruise Control Adaptiv (ACC), Menținere bandă circulație (LKAS), Recunoaștere semne circulație (TSR), Asistență părăsire carosabil (RDM), Avertizare unghi mort (BSI), Low Speed Follow & Low Speed Brake și Monitorizare trafic – mers înapoi (CTM).

Honda HR-V 1.5 i-MMD e:HEV
0-100 km/h: 10,7 secunde
Viteza maximă: 171 km/h
L/l/î: 4.340/1.790/1.866
Masă proprie: 1.380 kg
Volum portbagaj (l): 319
Motor Termic
Cilindree (cmc): 1.498
Putere (CP/rpm): 107 la 6.000
Cuplu maxim (Nm/rpm): 131 la 4.500
Motor electric: 131 CP
Cuplu: 253 Nm
Putere (CP): 131 combinată
Consum mediu: 5 litri/100 km
Transmisie automată

Related posts