Cupra, marcă a grupului Volkswagen derivată din Seat, are planuri mari pentru următorii ani care vor duce la o creștere spectaculoasă a vânzărilor.
Apărută parcă de nicăieri în ultimii ani și derivată din mașinile sport ale grupului SEAT, marca spaniolă Cupra își datorează existența actualului șef suprem al grupului Renault, Luca de Meo, cel care a decis să creeze o linie de vehicule premium-sport pentru divizia SEAT atunci când activa în interiorul grupului Volkswagen.
Fost președinte al comitetului executiv al mărcii spaniole între 2015 și 2020, de Meo a decis în 2018 să transforme divizia SEAT într-o marcă de sine stătătoare cu produse derivate din cele ale companiei de bază.
Ei bine, deși are o istorie atât de scurtă, Cupra a reușit anul trecut să vândă 79.327 de mașini, majoritatea acestora (54.595 unități) fiind versiuni ale modelului Formentor.
Conform lui Wayne Griffiths, CEO al Cupra, dar și al SEAT, marca premium spaniolă țintește o creștere a vânzărilor până la 160.000 de unități chiar din acest an, iar „până în 2025, obiectivul Cupra este livrarea anuală a 500.000 de mașini prin extinderea sa internațională pe noi piețe, precum și prin pătrunderea în noi segmente”.
Surprinzătoare, ținta menționată de Griffiths pentru 2025 nu înseamnă nici mai mult nici mai puțin decât o creștere de peste șase ori a vânzărilor actuale. În plus, cele 500.000 de mașini corespund unor vânzări mai mari decât comercializează în prezent SEAT și Cupra la un loc.
Ca susținere a ambițiilor sale, Wayne Griffiths a menționat extinderea rețelei de vânzări Cupra City Garage, showroom-uri proprii ale producătorului cât și acapararea de noi piețe precum Australia.
De asemenea, gama mărcii spaniole – care include Formentor, Leon Cupra, Ateca și Born – va fi majorată mai întâi cu SUV-ul Tavascan (2024), apoi cu Terramar (2024), tot un SUV care va fi asamblat în uzina maghiară din Gyor a grupului Volkswagen și, ulterior, cu UrbanRebel (2025), un hatchback electric de mici dimensiuni care are la bază platforma MEB a grupului și care se va înrudi cu viitorul ID.2.
Despre acest din urmă model, vicepreședintele pentru R&D al Cupra, Werner Tietz, menționa că „va fi cel mai mare proiect pentru compania noastră în următorii ani deoarece este cheia transformării noastre ca brand complet electric”.